aerolínies

Norwegian també cobrarà per portar maleta a la cabina

L'aerolínia escandinava s'afegeix a la pràctica que Ryanair va implantar el novembre del 2018

norwegian

norwegian

2
Es llegeix en minuts
El Periódico

Els clients de Norwegian que vulguin viatjar amb maleta de cabina hauran de pagar un suplement o fer les seves reserves en tarifes superiors, ja que la nova política d’equipatge de l’aerolínia, que s’implantarà «ben aviat», només permetrà viatjar amb una bossa que càpiga sota el seient davanter si es reserva amb la tarifa més econòmica. Fonts de la companyia han especificat que aquesta modificació respon a l’interès de Norwegian per garantir que els clients tinguin un vol «sense estrès, agradable i que parteixi puntual», donant, a més, llibertat d’elecció.

Així, la nova política implicarà que tots els clients puguin pujar a bord de la cabina amb una peça d’equipatge de mà que càpiga sota el seient davanter, que ara podrà ser d’una mida superior. Si no necessiten cap altra peça d’equipatge de mà, podran triar la tarifa més econòmica (‘LowFare’) sense cost addicional. No obstant, els passatgers que portin una segona peça d’equipatge la podran agregar amb un cost addicional, que la companyia descriu com a «petit», abans de sortir o triar un tipus de bitllet diferent en el moment de reservar el seu vol.

Dins d’aquesta nova política també s’inclou l’augment de 20 a 23 quilos de l’equipatge facturat i també el pes total combinat de l’equipatge de mà per a bitllets ‘flex’ i ‘premium’ de 10 a 15 quilos.

Norwegian té la intenció d’aplicar la nova política «ben aviat», avisant amb anterioritat els seus clients. Els vols que estiguin reservats abans de la seva aplicació no es veuran afectats per la nova política.

Rere la línia de Ryanair

L’aerolínia irlandesa Ryanair ja va implantar la política de cobrar per equipatge de cabina el novembre del 2018, una mesura que va generar controvèrsia i va arribar a ser abordada per la Comissió Europea després que el Govern espanyol l’hi traslladés per «controvèrsia normativa» i buit legal. La nova norma de viatge és vigent des d’aleshores i la mateixa aerolínia va explicar el novembre del 2019, un any després que es posés en marxa, que havien aconseguit augmentar un 11% la puntualitat dels vols.

Notícies relacionades

No obstant, a Espanya l’aerolínia va perdre un judici contra una passatgera i va ser sentenciada en un jutjat de Madrid a tornar els 20 euros de més que va cobrar perquè pogués volar amb el seu equipatge de mà per considerar «abusiva» la mesura de la companyia. Després, la ‘low cost’ va assegurar que la sentència no afectaria la seva política d’equipatge i es referia a un cas «concret i mal interpretat».

L’OCU ha assenyalat que el cobrament per l’equipatge de mà constitueix un clar abús per part de les dues companyies al considerar que s’està incomplint l’article 97 de la llei de navegació aèria, que assenyala que el contracte de transport obliga la companyia a transportar el passatger i el seu equipatge. Per a l’organització de consumidors, aquest càrrec addicional «incompleix la normativa en vigor aplicable, és contrària a les bones pràctiques i totalment abusiva per als drets dels consumidors».