TURISME
Booking.com es compromet a presentar les seves ofertes i preus d'acord amb la legislació europea de consum
La companyia presentava descomptes falsos i apressava de forma indeguda els consumidors
booking
Booking.com s’ha compromès a adaptar-se a les exigències legals de la Unió Europea i erradicar pràctiques comercials dubtoses. Entre aquestes pràctiques, ocultar els patrocinis en les classificacions, pressionar els usuaris amb el temps o falsejar els descomptes. La firma líder en reserves hoteleres es compromet a presentar les seves ofertes, descomptes i preus d’acord amb els requisits de la legislació de consum de la Unió Europea.
El comissari europeu de Justícia i Consumidors, Didier Reynders, considera «vital» que empreses com Booking.com compleixin les seves responsabilitats, assegurant-se que els sistemes de reserva d’allotjament ‘online’ «siguin lliures de tècniques manipuladores». «Totes les empreses han de complir els estàndards de la llei de consum si volen fer negocis a la Unió Europea», ha remarcat el comissari.
La Comissió Europea i les autoritats nacionals de protecció al consumidor (CPC), sota el lideratge de l’Autoritat Holandesa de Consumidors i Mercats (ACM), van avaluar els compromisos que Booking.com va proposar, després dels contactes mantinguts durant l’últim any. Les autoritats confien que els compromisos faran que les pràctiques de l’empresa s’ajustin als requisits de la legislació de la Unió Europea en matèria de consum.
Pràctiques dubtoses
Abans del 16 de juny del 2020, l’empresa s’ha compromès a deixar clar als consumidors que qualsevol declaració com ara «última habitació disponible» es refereix únicament a l’oferta de la plataforma. A més, ha assegurat que no presentaran una oferta com a limitada en el temps si el mateix preu continua estant disponible després i que aclariran com es classifiquen els resultats i si els pagaments fets pel proveïdor d’allotjament a Booking.com han influït en la seva posició en la llista de resultats.
Un altre dels compromisos adoptats per la plataforma és assegurar-se que està clar quan una comparació de preus es basa en circumstàncies diferents i no presentar aquesta comparació com un descompte. A més, han recalcat que s’asseguraran que les comparacions de preus presentades com a descomptes representen un estalvi real. Així mateix, s’han compromès a mostrar el preu total que els consumidors hauran de pagar d’una manera clara i a indicar clarament si un allotjament és ofert per un amfitrió privat o un professional.
- Sorteig Extraordinari de Nadal 2025 Comprovar Loteria Nadal 2025: consultar si el meu dècim té premi
- La UB porta el cas Flecha a la Fiscalia per coerció sexual
- Mobilitat Viatges il·limitats per 6,20 euros a l'any: així pots demanar la targeta social a Barcelona per a majors de 60 anys o discapacitats amb rendes baixes
- Festes Aquests són els regals de segona mà més sol·licitats pels catalans: una opció més sostenible que triomfa a Nadal
- Tradicions amb encant El poble de Catalunya que té un pessebre vivent de més de 200 persones: dia, horari i entrades
- Fre a l’epidèmia La grip a Catalunya va a la baixa per primera vegada en vuit setmanes
- Balanç del president de la Generalitat El Govern prorroga els pressupostos davant la impossibilitat de començar la negociació dels del 2026
- Pujada l’últim mes Espanya reafirma la seva aposta per la transició al cotxe elèctric amb l’increment del 145,8% dels híbrids endollables l’últim mes
- Por escènica i falta de pràctica Vuit de cada deu universitaris no han rebut formació en comunicació oral, competència laboral bàsica
- A Mallorca El cas de l’Oriol, un adolescent que pateix una malaltia rara que podria revertir-se a partir del 2026
