AUTOMOCIÓ

Fiat Chrysler i Peugeot aproven la seva fusió

El nou grup automobilístic es consolida així com el quart colós del motor del món en volum de vendes i el tercer en ingressos

La fusió permetrà sinergies per valor de 3.700 milions d'euros sense la necessitat de tancar cap de les plantes dels dos grups

coches-rum-rum / periodico

3
Es llegeix en minuts
Àlex Soler

El Grup PSA (Peugeot, Citroën i Opel/Vauxhall) i el Grup FCA (Fiat-Chrysler) han aprovat la fusió que negocien des del mes d’octubre passat per crear el quart consorci automobilístic mundial en vendes, amb 8,7 milions d’unitats anuals (el 9,5% del total global), i el tercer en ingressos, amb 170.000 milions d’euros a l’any. Ara, els dos grups inicien un procés d’unió que durarà entre 12 i 15 mesos.

La companyia resultant es consolidarà com un gegant en mercats tan importants com l’europeu, on és fort PSA, i el nord-americà i el llatinoamericà, on ho és FCA. Així mateix, cobriran tots els segments del mercat, des de l’utilitari fins als comercials lleugers, amb marques tant generalistes com ‘premium’ i de luxe.

No es tancaran plantes

Segons el comunicat emès per PSA, la fusió generarà sinergies per valor de 3.700 milions d’euros sense la necessitat de tancar cap de les plantes dels dos grups. En aquest sentit, el consorci francoalemany apunta que el 40% d’aquest estalvi procedirà de l’optimització en el desenvolupament de plataformes de vehicles i productes, un  40% més de les economies d’escala, que permetran obtenir millors preus, i un 20% més d’aspectes com el màrqueting, les tecnologies d’informació i despeses generals i logístiques. Es preveu que el flux de caixa de la nova companyia sigui positiu des del primer any.

De la mateixa manera, la fusió permetrà a les dues parts enfrontar-se al repte de l’electrificació i la mobilitat sostenible. Amb un marge operatiu estimat del 6,6%PSA assegura que l’empresa resultant de la fusió tindrà una «gran flexibilitat financera» i una «àmplia capacitat de maniobra i inversió en noves tecnologies».

Estructura de la nova companyia

Segons les primeres informacions, la nova companyia estarà basada als Països Baixos i cotitzarà al’Euronext (París), la borsa de Milà i la de Nova York. El seu consell d’administració estarà format per 11 membres i Carlos Tavares, CEO de PSA, exercirà de CEO durant un període inicial de cinc anys. Els altres 10 membres seran elegits a parts iguals entre els dos consorcis i ja es coneix que John Elkann, president de FCA, serà nomenat president. Cinc dels nou membres restants hauran de ser independents.

Els principals accionistes del Grup PSA,l’Estat francès, la família Peugeot i el fabricant xinès Dongfeng, s’han compromès a votar a favor de la fusió, procés que alterarà la seva participació en el nou grup. Així, Dongfeng, que compta actualment amb un 12,2% de PSA, vendrà 30,7 milions d’accions al mateix grup, que les cancel·larà, i es quedarà amb un 4,5% de la nova companyia. 

Per la seva part,l’Estat francès i la família Peugeot han acordat la suspensió de la seva participació accionarial per un període de set anys una vegada finalitzada la fusió. Tot i això, com a excepcions, l’Estat francès podrà reduir la seva posició en el nou grup fins al2,5%  i la família Peugeot podrà augmentar la seva participació fins al2,5%  comprant accions de l’Estat francès, Dongfeng o al mateix mercat. Amb tot, s’ha acordat que cap accionista tindrà capacitat per exercir més del 30% dels vots emesos en juntes d’accionistes.

Finalment, abans de completar lafusió, FCA repartirà un dividend especial de 5.500 milions d’euros als seus accionistes i PSA farà el mateix amb la seva participació del 46% a Faurecia. Al completar-se la fusió, cada accionista del consorci francoalemany rebrà 1.742 accions de la nova companyia per cada acció del Grup PSA, mentre que cada accionista del Grup FCA rebrà una sola acció per cada acció actual de FCA. Aquesta mesura es pren segons la cotització actual de les dues companyies, 22,11 euros per títol el Grup PSA, i 13,55 euros el Grup FCA.

FCA aconsegueix la seva fusió

Notícies relacionades

El Grup FCA aconsegueix a la fi la fusió que busca tot l’any després de començar l’any temptejant la possibilitat del Grup PSA per a, a mitjans del 2019, proposar formalment una fusió a Renaultprocés que no va arrelar davant de la falta de recolzament des de l’Estat francès i Nissan,membre de l’Aliança Renault-Nissan-Mitsubishi.

El resultat és una companyia en la qual FCA aconseguirà el seu objectiu, accedir a plataformes modernes que els permetin fer front a les cada vegada més estrictes restriccions d’emissions, mentre que PSA trobarà una porta d’entrada a mercats allunyats de l’europeu, única regió on és realment fort. Així mateix, totes dues podran unir els seus recursos per al desenvolupament de futurs productes per afrontar els reptes d’un sector que canvia ràpidament.