a Splau

Obre el primer túnel de vent de Barcelona després d'una inversió de 14 milions

S'espera que 50.000 persones facin ús de la intalación durant el pròxim any

windoor-barcelona-10

windoor-barcelona-10

1
Es llegeix en minuts

El primer túnel de vent de Barcelona, situat al centre comercial Splau de Cornellà de Llobregat (Baix Llobregat), ha obert les portes aquest dimecres després d’una inversió de 14 milions d’euros per part de l’empresa Windoor. El cost de la inversió l’ha aportat un fons d’inversió rus especialitzat en aquest tipus d’instal·lacions i s’espera que generi un volum de negoci de 2,4 milions d’euros el primer any. S’espera que 50.000 persones facin ús de la instal·lació durant l’any que ve.

La instal·lació mesura 14 metres d’altura i funciona a una velocitat de vol d’entre 150 i 290 quilòmetres per hora, amb l’objectiu que els visitants experimentin la sensació de volar sense necessitat de llançar-se des d’un avió. És una instal·lació similar a la que hi ha a Empuriabrava. El túnel s’ubica en un complex de més de 1.900 metres quadrats proveït de diferents sales per dur a terme actes corporatius, així com vestidors i zones de restauració i descans.

Windoor espera que fins un 80% dels usuaris siguin famílies i principiants que acudeixen amb l’objectiu d’experimentar la sensació de volar, i el 20% restant siguin esportistes professionals que es desplaçaran a Barcelona.

També s’espera la presència d’alumnes de l’escola de vol de Windoor, fundada el 2015, que entrenaran al túnel de vent de Barcelona per millorar la seva tècnica.

L’empresa calcula que aquest any la instal·lació mantindrà una ocupació mitjana d’onze hores de vol els set dies de la setmana, i preveu que més de 50.000 persones passaran pel túnel durant el primer exercici.

Notícies relacionades

Fa set anys Windoor va inaugurar un altre túnel de vent a Empuriabrava i organitza anualment, el primer cap de setmana de febrer, una competició internacional que reuneix els millors 200 voladors del món.

Els primers túnels de vent van ser impulsats per la NASA en els anys 60 per testejar la gravetat zero en els seus astronautes, i deu anys després, un inventor canadenc va crear el primer d’aquests túnels amb finalitats lúdiques.