Conseqüència d'un incendi

Seat manté aturada la seva producció fins dimarts

La companyia espera poder reprendre l'activitat aquest dimarts

zentauroepp38105680 barcelona  19 04 2017 economia   cadena de montaje del coche191017140630

zentauroepp38105680 barcelona 19 04 2017 economia cadena de montaje del coche191017140630 / JOAN CORTADELLAS

1
Es llegeix en minuts
Gabriel Ubieto

Les línies de producció de la fàbrica de Seat Martorell continuaran parades, fins com a mínim, el torn de tarda de dimarts 26 de novembre. Així ho han confirmat fonts de la companyia i del comitè d’empresa, que estan gestionant torn a torn l’aturada que està vivint la firma automobilística, després de l’incendi en una de les seves empreses subcontractades dimarts passat a la matinada. Fonts consultades es mostren optimistes i confien a poder restablir la producció en el torn de tarda de dimarts. En el matí del mateix dia decidiran si l’estoc disponible per a això és suficient.

La direcció local de Seat Martorell i els sindicats han decidit durant la tarda d’aquest dilluns no aixecar la suspensió de torns en la qual estan ancorats els treballadors de la firma des del torn de tarda de dimecres de la setmana passada. A una mitjana de 2.200 cotxes deixats de produir el dia. L’aturada va ser provocada per un incendi en l’empresa de complements Faurecia la matinada del dimarts 19 de novembre, que ha paralitzat fins aquesta setmana el subministrament de Martorell.

Notícies relacionades

Fonts de l’empresa consultades afirmen haver aconseguit acumular prou estoc per poder reobrir una de les tres línies de producció de la fàbrica, en la qual s’acoblen els models Ibiza i Arona; fet que suposa gairebé la meitat de la producció. Les que fabriquen el Seat León i l’Audi A1 continuaran aturades i, segons fonts consultades, la seva paràlisi pot allargar-se.   

La supressió dels torns de treball ha comportat que s’hagin quedat a casa uns 6.600 treballadors vinculats a la producció, que, no obstant, continuaran cobrant amb normalitat ja que aquests dies de no producció es consideren una «aturada tècnica» de la qual Seat no es considera responsable. L’impacte de l’aturada, no obstant, no només afecta la mateixa firma automobilística, sinó tot el perímetre d’empreses subcontractades i empreses de complements que treballen al seu voltant. Segons càlculs dels sindicats amb representació, l’aturada d’aquesta setmana ha pogut afectar aproximadament uns 70.000 treballadors.