Demana a la indústria espanyola que es reinventi

Seat assenyala que la situació a Catalunya afecta les inversions

El president de la marca, Luca De Meo, assegura que la crispació i les protestes dificulten la producció

zentauroepp50864084 seat191112095708

zentauroepp50864084 seat191112095708 / DAVID CASTRO

2
Es llegeix en minuts
Europa Press

El president de la marca automobilística SeatLuca De Meo, ha apuntat que l’actual situació que viu Catalunya «no és la ideal» per atraure inversors a llarg termini. El directiu va explicar que el seu paper consisteix a «hissar la bandera de la marca i d’Espanya» dins del grup Volkswagen i que una estabilitat, un pla industrial o un pacte d’Estat per a l’automòbil li donarien més arguments per defensar que s’ha d’invertir en el nostre país.

En aquesta línia, De Meo va explicar que des de la seva companyia no fan discursos polítics i que el pitjor que li pot passar és que Seat sigui un problema més. «Sempre he dit, mai amenaçat, que, sempre que tot aquest tema no toqui l’operativa, jo no tinc res a dir, però quan toqui l’operativa, soc un mànager i he de prendre decisions», va assenyalar. A més, va apuntar que el que ha de passar és que la companyia continuï funcionant, venent cotxes i produint amb qualitat. «Quan comencen a tallar carreteres que no ens permeten realitzar el nostre treball, això ja comença a preocupar-nos. Vam haver de parar un dia, això ja ha començat a preocupar», va explicar.

El màxim responsable de Seat va remarcar que el grup Volkswagen sempre ha invertit molt a Espanya, tant en la seva planta a Landaben (Navarra) com en la de Martorell (Barcelona), amb un cicle d’inversió de 4.200 milions d’euros que acaba el 2019.

Nou model de producció

Notícies relacionades

D’altra banda, De Meo va assenyalar la necessitat que la indústria de l’automòbil a Espanya es reinventi per no continuar apostant per un model clàssic de producció, sinó per un de més valor afegit que asseguri la viabilitat a llarg termini. «A Espanya, apostar per un model clàssic de producció és molt perillós, perquè la decisió es juga els costos, en els ajuts, en impostos... Per la qual cosa és molt fàcil que un inversor decideixi no posar un nou model aquí i triar l’Est d’Europa o el Nord de l’Àfrica», va destacar.

En relació amb l’expansió del cotxe elèctric, el directiu va indicar que l’eventual pèrdua d’ocupació a les factories per aquesta tecnologia, per a la qual es necessita menys mà d’obra, dependrà dels volums de venda que s’aconsegueixin. Per la qual cosa va explicar que perquè això no passi es requerirà que les vendes de cotxes elèctrics superin en un 20% o 30% a les dels cotxes de combustió o que la indústria sigui capaç d’utilitzar els treballadors en altres tasques, ja que, segons la seva opinió, «hi ha més oportunitats».