04 d’ag 2020

Anar al contingut

Després de la crisi del 2018

La joguina espanyola espera tancar l'any amb una alça del 5%

Els fabricants estimen que les vendes superaran els 1.600 milions d'euros, encara que tot depèn del Nadal

Sara Ledo

La joguina espanyola espera tancar l'any amb una alça del 5%

FERRAN NADEU

A pocs dies que comenci la temporada nadalenca, els fabricants de joguines preveuen un creixement d’entre el 4% i el 5% al tancament d’any, fins a assolir els 1.600 milions d’euros. Un creixement que es recolza a deixar enrere un mal 2018 amb la recuperació de cadenes com Toys ‘R’ Us o Poly, així com per l’impuls de les estrenes de cine, segons l’Associació Espanyola de Fabricants de Joguines (AEFJ).

La patronal del sector espera bones previsions en el mercat interior amb un creixement del 4% que suposa aquesta «tornada a la normalitat» del ‘retail’ i als valors de l’any 2017, i en les exportacions, que preveuen que creixin un 7% aquest any fins a situar-se en els 630 milions d’euros. Les importacions creixeran, per la seva banda, un 6%, fins als 1.200 milions.

Això sí, tot depèn de com es comporti la temporada nadalenca, ja que el sector es juga en aquests últims tres mesos el tancament. En aquesta època es van fer l’any passat el 63,18% de les vendes. No obstant, de confirmar-se les previsions, els joguinaires reprendrien el camí a l’alça que van abandonar el 2018, quan les seves vendes van caure un 4 % a causa de la pèrdua de confiança en el comerç que va provocar la fallida de dos grans jugadors com Toys ‘R’ Us i Poly.

Més producte amb llicència

Segons les previsions de la patronal joguinaire, aquest any les categories més demanades van des de les clàssiques figures d’acció fins als jocs de taula o els peluixos. «Creixen amb força les figures d’acció (50%), les nines (12%), els jocs i puzles (16%), els peluixos (5%), i d’altres com ara els col·leccionables i jocs de cartes també faran una gran aportació al creixement d’aquest any», va assegurar el president de l’AEFJ, José Antonio Pastor.

A més, a diferència del 2018, el 2019 hi ha nombroses estrenes cinematogràfiques, cosa que farà que augmenti la quota de mercat de producte llicenciat, acostant-se a una quota del 26%. Entre les llicències que millor resultat poden oferir a la joguina van destacar Frozen i Toy Story seguits per Fortnite, Star Wars, Jurassic Park o Harry Potter. 

Temes: Joguines Comerç