EIT URBAN MOBILITY

Colau i De Meo presenten un projecte per finançar solucions de mobilitat

Universitats, empreses i centres de recerca busquen propostes sostenibles per al transport urbà

undefined50986055 grafcat8196  l hospitalet de llobregat  barcelona   19 11 20191119193140

undefined50986055 grafcat8196 l hospitalet de llobregat barcelona 19 11 20191119193140 / Enric Fontcuberta

1
Es llegeix en minuts
El Periódico

L’alcaldessa de Barcelona, Ada Colau, i el president de Seat, Luca De Meo, han presentat aquest dimarts el projecte europeu EIT Urban Mobility, una iniciativa que té per objectiu finançar projectes que aportin solucions de mobilitat per fer més habitables les ciutats europees.

El projecte, presentat en l’Smart City Expo World Congress, està impulsat per l’Institut Europeu d’Innovació i Tecnologia (EIT) i format per un consorci de 48 socis de 15 països, entre els quals les ciutats d’Amsterdam, Milà i Barcelona, universitats com la Politècnica de Catalunya (UPC), instituts de coneixement i empreses com Seat o BMW. En aquest sentit, la presentació també ha comptat amb la presència de l’alcalde de Milà, Giuseppe Sala, el rector de la UPC, Francesc Torres, i la directora general del projecte, Maria Tsavachidis.

EIT Urban Mobility pretén «contribuir a garantir un sistema de mobilitat urbana més ecològic, més inclusiu i més intel·ligent».

Colau ha posat èmfasi en el paper de les ciutats per afrontar reptes globals com la mobilitat i la importància de la col·laboració entre regions metropolitanes per compartir experiències i unir esforços. «En un moment determinat, les ciutats es van organitzar urbanísticament al voltant del cotxe perquè es van pensar per a homes blancs que anaven a treballar en cotxe, però això no respon a la realitat, que és molt més diversa», ha afirmat l’alcaldessa.

Reduir el cotxe privat a la ciutat

Així mateix, ha aclarit que les mesures per millorar la mobilitat i reduir la contaminació a la ciutat no es prenen «en contra de ningú» ni són «una imposició política o ideològica», i ha assenyalat que els canvis que estan vivint les ciutats poden ser «grans oportunitats» per al món econòmic, en camps com les energies renovables.

Notícies relacionades

Per la seva part, De Meo ha coincidit amb Colau en la necessitat de reduir la presència del vehicle privat en l’espai públic i, tot i que ha reconegut que això suposa canviar el model de negoci de les companyies automobilístiques i reduir el seu volum de producció, ha apuntat a les plataformes digitals com el mitjà per caminar cap al futur de la mobilitat a les ciutats.

L’EIT Urban Mobility, amb seu a Barcelona, tindrà una vigència de 7 a 15 anys i un finançament de fins a 400 milions d’euros per part de l’EIT, organisme de la Comissió Europea.