EXVICEPRESIDENTA DEL GOVERN

Elena Salgado pilotarà la filial de Talgo que pugnarà per l'AVE

L'empresa presenta com a principal avantatge disposar dels tallers de manteniment dels combois

fcasals41556043 madrid 11 01 2018  econom a   elena salgado comparece en la 180111174405

fcasals41556043 madrid 11 01 2018 econom a elena salgado comparece en la 180111174405

2
Es llegeix en minuts
Europa Press

Talgo competirà per entrar a prestar serveis de transport amb tren AVE amb Renfe quan el desembre del 2020 aquest mercat es liberalitzi, segons van informar fonts pròximes a l’empresa.

El fabricant de trens canalitza el que seria el seu nou negoci a través de Motion Rail, filial per a la qual ha nomenat presidenta l’exministra d’Economia Elena Salgado, després d’haver-la fitxat com a consellera al juliol, tal com va avançar el diari ‘Vozpópuli’.

Motion Rail és una firma filial 100% de Talgo, que té llicència i certificat de seguretat com a operador ferroviari per a transport de viatgers des del 2017, segons consta en el registre de llicències d’Adif.

La companyia que presideix Carlos de Palacio treballa a través d’aquesta firma per presentar a Adif la seva sol·licitud de capacitat en la xarxa AVE abans que el pròxim 31 d’octubre conclogui el termini donat per aquesta companyia pública titular i gestora de la xarxa ferroviària perquè tots els nous operadors interessats a entrar a competir amb Renfe presentin les seves propostes.

Salgado, enginyera industrial

Fa diversos anys que Talgo treballa» en el projecte de liberalització i actualment està «centrada» a preparar la sol·licitud de solcs a Adif, segons fonts de l’empresa. El fabricant perfila els socis que pretén que l’acompanyin en la seva entrada en el transport «atesa la magnitud del projecte», entre els quals pot figurar Trilantic, que ja és primer accionista de la companyia.

Quant a la designació de Salgado com a presidenta de la filial operadora de Talgo, Motion Rail, les mateixes fonts van remarcar la trajectòria de gairebé una dècada en el sector privat que acumula l’exministra, enginyera industrial de professió i que, a més, al seu dia es va asseure en el consell de Renfe.

Diverses companyies han estat mostrant el seu interès per entrar en el negoci de l’AVE, una activitat que actualment genera uns 1.000 milions d’euros a Renfe, però que compta amb important potencial de creixement gràcies a l’augment de fins a un 65% en les seves circulacions previst per obrir-lo a la competència i al creixement de viatgers davant l’esperat descens del preu dels bitllets.

La companyia ferroviària pública francesa SNCF, el grup Acciona, Globalia, la britànica Virgin i la firma de transport amb autobús Alsa són alguna de les firmes que, fins ara, també han mostrat la seva disposició a licitar per entrar a l’AVE o ho analitzen.

Tallers dels trens

Notícies relacionades

Un dels seus principals actius és que tenen els tallers de manteniment dels trens. I, una vegada culminat el subministrament dels trens que circulen per l’AVE la Meca - Medina, Talgo està actualment immers en la comanda de trens d’alta velocitat que Renfe li va encarregar fa uns quants anys.

Precisament, totes aquestes companyies interessades a entrar a l’AVE seran convocades en els pròxims dies a una reunió per Adif en la qual els explicarà el nou model de cànons o peatges que cobra per circular per la xarxa d’alta velocitat, que inclou descensos i descomptes que, al seu torn, obren la porta a reduir el bitllet d’aquest tipus de tren.

Temes:

AVE