Aerolínies

IAG rebaixa les seves previsions per la vaga de British Airways i les reserves de Vueling i Level

El grup aeri britànic retalla en 215 milions el seu benefici per a aquest any

vueling-foto

vueling-foto

2
Es llegeix en minuts
Sara Ledo

El grup aeri IAG –Iberia, British Airways (BA), Vueling, Aer Lingus i LEVEL– ha revisat a la baixa la seva previsió de benefici a causa de l’impacte de la vaga de pilots British Airways i a l’evolució de les reserves en el seu negoci ‘low cost’, «principalment, Vueling i Level». La companyia preveu que el benefici abans de partides excepcionals sigui de215 milions d’euros inferior al del 2018 proforma (3.485 milions d’euros).

Així ho ha transmès el grup aquest dijous en un comunicat a la Comissió Nacional del Mercat de Valors (CNMV). La companyia estima que l’impacte net de la vaga de pilots de British Airways va ser de 137 milions d’euros. Segons explica, la vaga estava planejada per als dies 9, 10 i 27 de setembre, fet que va provocar la cancel·lació de 4.521 vols durant set dies, no obstant, al final, 2.196 vols van ser reestablerts, per la qual cosa les cancel·lacions totals van ser 2.325. No obstant, British Airways va introduir «polítiques comercials flexibles» en 4.070 vols que no estaven directament afectats per les aturades perquè els clients poguessin canviar les seves dates de vol o rebre un reembors.

A més, durant el trimestre es van produir «incidències addicionals», explica, que van afectar l’operació de British Airways, com l’amenaça de vaga dels empleats de l’aeroportde Heathrow, que va tenir un impacte financer net de 33 milions d’euros.

Però no només les vagues han passat factura al grup, IAG també sosté que les recents «tendències» en les reserves dels seus segments de baix cost (principalment, Vueling i Level) tindran un impacte financer advers de 45 milions d’euros.

Per tot això, la companyia espera una retallada en el benefici de 215 milions d’euros, respecte a l’any passat. A més, IAG també preveu quel’ingrés unitari per bitllet sigui «lleugerament» inferior al de l’any 2018, quan s’esperava que es mantingués constant; mentre que manté la seva previsió sobre el cost unitari sense combustible, que espera que millori respecte a l’any anterior. Totes aquestes previsions les realitza tenint en compte els nivells actuals de preu de combustible i tipus de canvi.

Notícies relacionades

Quant a la capacitat, mesurada en seients per quilòmetre oferts (AKO), per al quart trimestre de l’any la britànica preveu que el creixement se situï en un 2%, el que suposa una reducció en el creixement planejat prèviament d’1,2 punts percentuals. En el conjunt de l’any, el creixement serà d’un 4%, comparat amb un 5% anterior.

British Airways

Sobre la vaga de British Airways, i el sindicat de pilots BALPA, la companyia informa que no han tingut lloc noves converses. Segons afegeixen, l’oferta de la companyia d’un increment salarial d’un 11,5% en els tres pròxims anys continua en vigor i ha sigut acceptada pels altres sindicats de l’aerolínia, que representen un 90% dels empleats de la companyia. «En el cas de produir-se noves vagues, aquestes tindran un impacte addicional en el benefici de les operacions d’IAG per al conjunt de l’exercici 2019», conclouen.