finançament
El Sabadell titulitza préstecs de consum per valor de 1.000 milions
Es tracta d'una emissió amb un interès al 7,4% dirigida a inversors institucionals

zentauroepp20813026 banc sabadell banco sabadell190408201316 /
El Banc Sabadell ha firmat aquest divendres la constitució de «Sabadell Consumo 1», un fons de titulització de préstecs consum amb titularitat de l’entitat amb un valor net comptable de 1.000 milions d’euros i un tipus d’interès mitjà del 7, 4% en la data de cessió i una vida mitjana de dos anys aproximadament.
El total dels bons de titulització seran subscrits per inversors institucionals, nacionals i internacionals després d’un procés de reserva en què la demanda ha superat l’oferta més de tres vegades. Segons posa de manifest el banc, aquesta operació generarà una plusvàlua de prop de 80 milions d’euros abans d’impostos, i d’altra banda també suposarà un impacte positiu total en la ràtio de capital Common Equity Tier 1 (‘fully loaded’) de 10 punts bàsics.
El tancament definitiu, subjecte a la subscripció i desemborsament dels bons de titulització emesos per fons de titulització, suposarà la baixa en balanç d’aquests préstecs, amb el consegüent alliberament dels actius ponderats per risc.
Venda de crèdits
L’entitat presidida per Josep Oliu, a més, ha posat a la venda una cartera de crèdits impagats concedits a pimes i a particulars amb un valor entorn dels900 milions d’euros.
Segons avança ‘El Confidencial’, es tracta de préstecs sense garanties immobiliàries procedents del Banc Sabadell i de CAM que estan completament proveïts. La intenció és tancar l’operació, assessorada per KPMG, abans de finals d’any, per continuar netejant el balanç de l’entitat.
El mes d’agost passat, Banc Sabadell va vendre la seva promotora immobiliària, SDIN Residencial, i diversos actius, sobretot terres per a promocions urbanístiques, al fons Oaktree per 882 milions d’euros.
- Vacances Missatge urgent de la policia pel que està passant amb les persianes a les segones residències i pisos que passen moltes hores buits
- PAU 2025 ¿Què se n’ha fet de l’Eric i el Pau, els dos alumnes que van treure la millor nota en la selectivitat de l’any passat a Catalunya?
- Fruit d’un acord amb el Govern estatal Catalunya ‘busca’ funcionaris per als seus ajuntaments: comença la selecció de 218 places
- Homenatge a Casa Leopoldo
- Previsió de l’Aemet Torna la calor: els termòmetres pujaran a partir d’aquest dijous a tot Espanya i arribaran de nou a màximes de 40 graus
- Guia pràctica ¿Què fer si et toca un Euromillones i ets l'únic encertant?
- Serveis Socials Barcelona denuncia i aparta una treballadora que desviava prestacions socials
- Estat autonòmic Sánchez accelera les transferències a Euskadi mentre continua aturada la delegació d’immigració a Catalunya
- Festival Una epopeia de soroll atonal a l'hora del vermut: així s'inaugura el Primavera Sound a 6 quilòmetres del Fòrum
- Procés judicial L’entramat de Cellex suma 40 milions d’euros en actius a Luxemburg