Ocupació
Telefónica posarà en marxa un pla de fins a 5.000 baixes voluntàries a Espanya
El pla podria afectar el 20% de la plantilla de l'operadora a Espanya que ascendeix a 25.000 empleats

zentauroepp45566432 a woman walks into a telefonica office building in barcelona181029095229 /
Telefónica prepara un nou pla de baixes voluntàries a Espanya. La companyia estudia un nou ajustament que podria afectar fins a5.000 empleats, el 20% dels que té l’operadora a Espanya, segons fonts de la negociació. L’operadora discutirà en els pròxims dies amb els sindicats les condicions que afectaran els empleats de més de 53 anys.
La intenció de la companyia que dirigeix José María Álvarez-Pallete passa per discutir en el consell d’administració que se celebrarà aquest dimarts, dues setmanes abans del previst, el programa. I una vegada tingui el vistiplau de la cúpula, serà comunicat als sindicats dimecres en el marc de les negociacions del conveni col·lectiu de Telefónica Espanya.
Notícies relacionadesLa companyia va tancar el desembre de l’any passat –després d’un any de pròrroga- el denominat 'Programa voluntari per a la suspensió individual de la relació laboral’ que va iniciar l’any 2016. Un pla de baixes voluntàries, també dirigit als més grans de 53 anys, que garantia la percepció d’una renda mensual equivalent al 68% del salari acreditat en el moment de la suspensió, fins a complir els 65 anys, i el reintegrament del cost del Conveni Especial amb la Seguretat Social que acrediti haver subscrit fins als 65 anys o l’edat ordinària de jubilació.
La decisió d’aquest nou pla de baixes voluntàries s’inscriu dins de la negociació del conveni col·lectiu de la companyia per a les tres divisions espanyoles: Telefónica d’Espanya, Mòbils i Solucions.
- Jaume Miralles serà el nou director general d’IA del Govern
- Malalties ultrarares Un jove amb síndrome SAVI millora gràcies a un fàrmac contra el lupus
- Deduccions fiscals El ‘BOE’ confirma una nova deducció de fins a 340 euros en el teu IRPF: així pots beneficiar-te d’aquesta ajuda
- Més d’un milió de catalans prenen Diazepam i altres ansiolítics
- L’Apartur promou la "xivatada" anònima
- Judici a l’Audiència de Barcelona La ‘manada de Castelldefels’ reconeix la violació de tres noies i aconsegueixen una important rebaixa de la condemna
- EUROVISIÓ RTVE aprova retirar Espanya d’Eurovisió si hi participa Israel
- Cambra catalana Wagensberg renuncia a l’acta de diputat d’ERC al Parlament
- Cas Koldo Anticorrupció desmunta els arguments de Cerdán per demanar la seva llibertat: «L’aforament no implica mirar cap a un altre costat»
- Salut Álvaro Torres, nutricionista: «Menja una peça de fruita abans de començar el dinar»