crisi comercial

Els grans magatzems Fred's, dels EUA, es declaren en fallida

El sector de la distribució nord-americana pateix la competència de Walmart i Amazon

freds

freds

1
Es llegeix en minuts

La cadena de grans magatzems dels Estats Units Fred’s ha comunicat aquest dilluns la seva entrada en concurs voluntari de creditors, després d’acollir-se a la protecció del capítol 11 de la llei de fallides. L’auge del comerç electrònic i la mala gestió s’han cobrat una altra víctima, després de la fallida dels grans magatzems Sear o la cadena de botigues de joguines Toys ’R’ Us.

En els últims mesos, Fred’s firma havia venut centenars de botigues per tot el país per intentar retallar al màxim possible les pèrdues. Durant el seu últim any fiscal complet, finalitzat el febrer d’aquest any, Fred’s va aconseguir reduir les pèrdues més d’un 90%, fins als 13 milions de dòlars (11,8 milions d’euros), tot i que no va aconseguir tornar a tenir guanys. Els últims beneficis registrats per Fred’s es van donar el 2014.

«Malgrat els esforços del nostre equip, no hem sigut capaços d’evitar aquest resultat», ha indicat el conseller delegat de Fred’s, Joe Anto. La firma ha començat a liquidar tot l’inventari que posseeix a les botigues que encara manté obertes, tot i que estima que acabarà clausurant la totalitat de locals en un termini d’uns 60 dies.

Notícies relacionades

El 23 d’agost, el director financer de Fred’s, Ritwik Chatterjee, va abandonar el seu càrrec, tot i que ha arribat a un acord de consultoria amb l’empresa pel qual prestarà els seus serveis i ajudarà en la transició durant un període de tres mesos. Així mateix, Fred’s ha decidit contractar Mark Renzi, director gerent de la consultora Berkeley Research Group, com a director de reestructuració per ajudar amb el procés de concurs de creditors. 

Walmart, el model

El mercat de la distribució comercial als EUA viu moments de concentració del qual pocs se salven. Un dels pocs és Walmart, que té més d’11.000 centres repartits per tot el món i és la cadena de distribució més famosa i important dels Estats Units amb 4.700 botigues al país. Walmart ha sabut fer front a la competència del gegant Amazon amb una estratègia omnicanal clara però aprofitant la seva àmplia implantació física al país. I tot això sense abandonar una política de preus baixos. Firmes com Fred’s no han sabut adaptar-se a les estratègies ‘online’ ni ha aconseguit l’extensió territorial dels seus competidors.