A L'AGOST
L'ocupació hotelera a Catalunya augmenta a la costa i baixa en turisme rural
A les comarques de Barcelona l'ocupació va arribar al 87,7% a l'agost
zentauroepp10595458 barcelona 21 05 2009 sociedad bcn terrazas de hoteles en bcn190731225112 /
L’ocupació hotelera a la comarca de Barcelona, excloent el Barcelonès, va arribar al 87,7% durant el mes d’agost, 3,3 punts més respecte al mateix mes de l’any anterior, segons una enquesta de la Diputació de Barcelona.
D’altra banda, l’ocupació als càmpings de la província va pujar 1,5 punts, i tot i que destaquen els augments de les marques Paisatges de Barcelona i Costes de Barcelona, la marca Pirineus va reduir la seva ocupació dos punts fins a una mitjana del 78,7%.
L’altra cara de la moneda la van protagonitzar els establiments de turisme rural, amb una ocupació del 65% el mes d’agost, cosa que suposa un descens de 3,7 punts respecte l’agost del 2017, i que es va accentuar durant la segona quinzena del mes (6,9 punts menys).
Per comarques, només l’Alt Penedès i el Baix Llobregat han baixat la seva ocupació (2,1 i 1,9 punts respectivament) mentre que la resta han obtingut resultats positius, en especial el Bages (13,3 punts més), el Berguedà (9,4 punts) i el Moianès (7,6 punts).
No obstant, les ocupacions més altes del mes d’agost les han registrat, seguint la tendència dels anys anteriors, les comarques del litoral sense incloure el Barcelonès: el Maresme (94,1%) el Garraf (91%) i Baix Llobregat (82,5%).
Notícies relacionadesRespecte als establiments de turisme rural, totes les comarques de la demarcació de Barcelona han reduït la seva ocupació, entre les que destaquen el Moianès (24 punts menys), el Bages (13,4 punts) i el Vallès Oriental (11,4 punts).
La comarca d’Osona ha sigut l’única que ha augmentat la seva ocupació rural en gairebé 10 punts i ha aconseguit la millor xifra d’ocupació en aquest sector durant el mes d’agost (74,5%), seguida del Berguedà (73,8%).
- Accident mortal Mor atropellada una jove de 20 anys que circulava en patinet a Sant Cugat
- Desnonament massiu Els desallotjats del B9 acampen sota una sortida de la C-31 a Badalona i Albiol diu que farà desmuntar les tendes
- Anàlisi L’advocat Martín-Duarte
- Eleccions a Extremadura María Guardiola: "Quan sento els meus adversaris em sembla que estan fora de la realitat"
- Mobilitat Viatges il·limitats per 6,20 euros a l'any: així pots demanar la targeta social a Barcelona per a majors de 60 anys o discapacitats amb rendes baixes
- Loteria de Nadal 2022 ¿Què has de fer si et toca la Loteria de Nadal 2022?: consells
- Tradicions amb encant El poble de Catalunya que té un pessebre vivent de més de 200 persones: dia, horari i entrades
- El Barça acomiada l’any guardant-se Pedri per al derbi
- Un Raphael reconstituït
- L’exigent sistema electoral extremeny amb les minories marcarà les aliances
