NOUS SERVEIS
Facebook llança un servei de cites i Tinder cau en borsa
Dating arrenca als EUA i serà un perfil separat de l'habitual a la xarxa social

ig-on-fb-dating-profile
Facebook ha anunciat el llançament d’un servei per buscar parella i Match Group, la companyia propietària de Tinder i Meetic, ha arribat a caure aquest dijous un 6% al Nasdaq mentre l’empresa de Mark Zuckerberg pujava entorn del 2%.
La nova funció de Facebook estarà disponible des d’aquest dijous de moment només als Estats Units i altres països d’Amèrica del Sud i Àsia, per a majors de 18 anys. El servei no està previst que arribi a Europa fins a principis del 2020. El perfil de Facebook Dating serà especial perquè l’usuari se’l podrà crear sense que el vegin els seus amics, ja que estarà separat del seu perfil habitual a la xarxa social.
Funcionarà com altres webs per lligar: suggeriments d’afinitat basats en algoritmes. I només mostrarà el nom de pila i l’edat de l’usuari del perfil original, a la resta es podran posar només les dades que convinguin.
La idea de Facebook és que l’interessat o interessada pugui lligar amb amics d’amics o fora del cercle habitual, afirma l’empresa, enviant missatges a qui li interessi. Si és algú a qui ja té com a amic, hi haurà una funció especial per fer-li arribar l’interès «en secret». I l’empresa destaca que es podran compartir els detalls d’una cita real pactada a Dating amb persones de confiança via Messenger.
No obstant, una de les seves projeccions de futur és la que ha despertat la por entre els seus competidors: a finals d’any, Facebook permetrà unir aquest perfil al d’Instagram Stories, cosa que integrarà també el vídeo dels candidats, una mica similar al vídeo Loop de Tinder, però amb actualitzacions en directe.
Dades que té Facebook
Facebook justifica aquesta nova funció «perquè els candidats es coneguin millor» i es presenta com qui pot presentar millors candidats segons «les preferències, interessos i altres coses que fas a Facebook», tot i que l’interessat expliqui una altra cosa.
Notícies relacionadesLa cotització de les accions de Match Group va tancar la jornada de dimecres situada en 85,74 dòlars. Després del toc de campana d’aquest dijous, els títols han escalat fins als 89 dòlars, tot i que després de sortir a la llum l’anunci de Facebook Dating, que és com s’anomena la nova funció, han començat a caure fins a situar-se en l’entorn dels 82 dòlars.
L’1 de maig del 2018, quan Facebook va anunciar que volia crear un servei de cites personals, després que Zuckerberg s’hi resistís durant anys, Match Group es va desplomar a la borsa més d’un 26% en un sol dia, tot i que després es va recuperar i va aconseguir doblar el seu valor.
- Educació Sánchez reduirà per llei les hores lectives del professorat
- Apunt La sort va salvar Fermín
- Seguretat viària ¿Es podrà circular a més de 120 km/h? Els canvis que venen a les autopistes i autovies europees
- El Govern aprovarà l’embargament dimarts després de superar els esculls
- El Rei agraeix a Al-Sisi el seu paper per a un alto el foc a Gaza
- Natalia de Santiago, experta en finances: "A Espanya hi ha moltíssima aversió al risc, gent poruga que els ho transmet als seus fills"
- Cas Koldo El jutge manté pres Santos Cerdán tot i que avança que sortirà abans de complir sis mesos a la presó
- Tribunals Sandro Rosell davant la jutge del cas Negreira: «amb 250 euros per informe com podem comprar àrbitres»
- Urbanisme i educació Més de la meitat de les escoles de la metròpolis de Barcelona conviuen amb entorns «crítics» per a la salut dels nens
- Noves inversions La modernització dels aeroports catalans: més espai a la pista i millors accessos