Anar al contingut

JUNTA D'ACCIONISTES

La presidenta d'El Corte Inglés fixa la innovació com a prioritat

Marques pròpies i negocis nous, unes altres prioritats del grup de comerç

La junta d'accionistes aprova la renovació de Pizarro com a conseller

Josep M. Berengueras

La presidenta d'El Corte Inglés fixa la innovació com a prioritat

Diego Perez Cabeza

Després de la tempesta, va arribar la calma. La junta d’accionistes d’El Corte Inglés va ratificar aquest diumenge el nomenament de Marta Álvarez Guil com a presidenta del grup, després de la seva elecció unànime pel consell d’administració el passat 10 de juliol. La presidenta va marcar en el seu discurs quins han de ser els eixos del nou El Corte Inglés: marques pròpies, transformació digital i nous negocis.

«Tenim un projecte i tenim futur. Som una companyia que és al costat de la societat i que entén les necessitats de les persones», va indicar Álvarez a la junta d’accionistes, que va aprovar totes les propostes del consell d’administració: la fusió per absorció d’El Corte Inglés i Bricor, els comptes anuals i l’informe no financer, així com la renovació de Manuel Pizarro com a conseller.

La presidenta va recalcar que el grup és «una companyia sistèmica per a l’economia espanyola, un generador de riquesa i ocupació, un impulsor d’idees capaç de crear conceptes comercials nous, de marcar tendència i de situar-nos a l’avantguarda». Álvarez, que amb la seva germana Cristina controla un 60% del capital del grup, va remarcar també el «treball en equip» dels seus «més de 90.000 empleats».

El futur

«Tenim davant nostre un futur prometedor perquè els nostres equips tenen creativitat i imaginació per desenvolupar conceptes de negoci nous, per posar en marxa productes i serveis diferencials, per impulsar idees innovadores que s’anticipin a les necessitats del mercat», va destacar.

Així, va detallar les tres actuacions que defineixen la política d’innovació que ha posat en marxa la companyia: adequar els grans magatzems a les demandes del consum potenciant les marques pròpies, l’avanç en la transformació digital («no hi ha dos clients, un de digital i l’altre físic. Només n’hi ha un, a qui hem de servir per tots els mitjans i pel canal que vulgui», va dir, i va anunciar que ben aviat treuran la seva app), i el desenvolupament de nous negocis i serveis, sols o en companyia de líders de cada sector nacionals o internacionals.

«Estem donant una altra dimensió a les nostres botigues com llocs d’experiències en què el client no només pot adquirir productes i serveis, sinó també disfrutar, entretenir-se i experimentar vivències i sensacions noves», va concloure.

Dones al comandament en almenys el 50% dels llocs de comandament

La presidenta d’El Corte Inglés, Marta Álvarez, va deixar constància de la importància que tenen per al grup tots els aspectes relacionats amb la responsabilitat social corporativa i amb la sostenibilitat. Així, va anunciar que les bosses d’un sol ús s’aniran eliminant progressivament dels establiments del grup i va avançar que l’«objectiu» és «arribar al residu zero» en tots els seus centres comercials. «Ja ho hem aconseguit a Galícia i ho ampliarem progressivament a la resta d’Espanya i Portugal», va assenyalar.

A més, Álvarez va destacar la seva aposta per la igualtat de gènere: «Almenys, el 50% dels nous llocs de màxima responsabilitat estaran ocupats per dones». També va recordar el recolzament de l’empresa a la inserció de les dones víctimes de la violència de gènere. «Ja hem integrat 60 dones que estaven en aquesta situació», va puntualitzar.