Anar al contingut

Aquestes són les recomanacions d'Aena per a la vaga de seguretat al Prat

L'organisme aconsella anar als taulells de les aerolínies 3 o 4 hores abans de la sortida del vol

La Generalitat defensa que el Consell de Ministres dicti un laude d'obligat compliment

El Periódico

Aquestes són les recomanacions d'Aena per a la vaga de seguretat al Prat

JoanCortadellas

Aena ha fet públiques una sèrie de recomanacions per minimitzar els efectes de la vaga indefinida dels vigilants del Prat, que ha començat aquest divendres. La principal és avançar l’arribada a l’aeroport.

[Segueixi aquí en directe les últimes notícies de la vaga de vigilants a l’aeroport del Prat.]

L’ens gestor dels aeroports recomana, en cas d’haver de facturar l’equipatge o no disposar de targeta d’embarcament, consultar amb l’aerolínia l’horari d’obertura dels seus taulells, que solen obrir entre 3 i 4 hores abans de la sortida del vol.

En cas d’haver reservat en el pàrquing d’Aena, s’ha d’arribar amb dues hores d’antelació per conservar la tarifa de la reserva. En cas que s’arribi abans o se superi l’horari de la reserva, s’haurà d’anar a la caixa central per gestionar l’estada.

Aena, finalment, aconsella anar sense demora al control de seguretat quan es disposi de la targeta d’embarcament.

L’organisme recorda als viatgers que la terminal T2C del Prat, on s’operen els vols d’Easyjet, obre les portes a les 4 de la matinada.

Requeriment de la Generalitat

Paral·lelament, la Generalitat ha sol·licitat a Aena un requeriment informatiu sobre les mesures que contempla l’operador aeroportuari per a la vaga.

Tot i que el Govern ha decretat serveis mínims del 90%, el Govern ha sol·licitat aquesta informació a Aena davant de la possibilitat que les aturades “puguin provocar dificultats als usuaris”, com va ocórrer el 2017 quan el mateix personal, llavors sota el paraigua d’Eulen, va convocar una vaga per a les mateixes dates.

En un comunicat, l’Executiu català ha precisat la informació sol·licitada, entre la qual es troba el nombre de vols previstos entre el 9 i el 16 d’agost que podrien veure’s afectats, així com el nombre de passatgers que tenen contractats vols de sortida des de l’aeroport barceloní.

També ha demanat informació sobre el nombre de treballadors de Trablisa destinats a la gestió del servei entre el 9 i el 16 d’agost i els canals d’informació i de reclamació administrativa que tindran a la seva disposició els viatgers, en cas que es donin “incidències que puguin afectar el normal desenvolupament”.

D’altra banda, la Generalitat ha sol·licitat a Aena la previsió que el Consell de Ministres pugui dictar un laude d’obligat compliment com l’aprovat el 2017, i que la Guàrdia Civil pugui assumir “totalment o parcialment” els controls de seguretat.

L’Agència Catalana del Consum (ACC) recorda que els efectes de la vaga “no són imputables a les companyies aèries”, i en cas que els viatgers perdin el seu vol a causa de les llargues cues hauran de presentar una reclamació al Ministeri de Foment i Aena.