Competència
La CNMC impugna el reglament de Barcelona sobre els VTC
El regulador recorre davant del TSJ de Catalunya alguns dels articles de la norma
També carrega contra la normativa madrilenya que acusa de ser "restrictiva a la competència"

zentauroepp46757307 vtc190710163421 /
La Comissió Nacional dels Mercats i la Competència (CNMC) ha decidit impugnar davant delTribunal Superior de Justícia de Catalunya diversos articles del Reglament de l’Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB) sobre el lloguer de vehicles amb conductor, els coneguts com a VTC, Uber o Cabify.
El regulador explica en un comunicat que l’obligació de deixar 60 minuts entre la contractació i l’inici de la prestació del servei, la prohibició de geolocalització del vehicle abans de contractar-lo, així com la prohibició d’estacionar o circular per vies públiques quan no estiguin contractats prèviament incideixen "negativament" en la prestació d’aquest servei als consumidors. "Provoquen preus més alts, menys qualitat i innovació, disminueixen l’oferta disponible i això es tradueix en més temps d’espera", assegura el regulador.
L’organisme que presideix José María Marín Quemada ja havia recorregut el juliol del 2018 davant del TSJ de Catalunya el reglament de l’AMB a l’exigir una autorització específica per poder prestar serveis en aquest àmbit. En l’actualitat, el reglament està suspès després de la decisió del TSJ de Catalunya d’adoptar les mesures cautelars. L’aprovació del mateix reglament va provocar la sortida de la ciutat catalana d’Uber i va obligar Cabify a fer ajustaments en la manera d’oferir aquest servei.
Notícies relacionadesAquesta no és la primera vegada que la CNMC es mostra contrària a restringir l’activitat dels VTC, de fet, el regulador ha analitzat l’ordenança madrilenya i dispara també contra ella, a l’assenyalar que introdueix "importants restriccions" a l’activitat dels Uber i Cabify. El regulador recorda que aquesta norma limita la parada i l’estacionament en aeroports i estacions de tren i autobús, fixa limitacions a la seva circulació en buit i imposa un "estricte" règim d’horari i calendari.
I afegei, que, si bé el projecte diu que els VTC generen externalitats negatives com la congestió del trànsit i lacontaminació, no s’ha demostrat que les mesures proposades siguin "necessàries i efectives" per lluitar contra aquests dos fronts. Per això, recomana un marc regulatori global per a taxis i VTC que no contingui "discriminacions injustificades" i fomenti la competència.
- Més d’un milió de catalans prenen Diazepam i altres ansiolítics
- Tendències en salut L’ashwagandha, el suplement que conquista dones en la menopausa: «M’ha tret la boirina del cap»
- 53 anys d’història Un tresor fotogràfic, en perill
- Nova etapa L’emotiu comiat de Ramon Pellicer del ‘TN’ de TV3 després de 23 anys: «Ara assumirem altres responsabilitats»
- Estrena televisiva ‘OT 2025’ arriba amb un nou jurat i un programa d’humor
- TELEVISIÓ I MAS Em ve molt de gust
- Champions league La Premier encareix la Champions per a Barça i Reial Madrid
- L’ACTUALITAT BLAUGRANA Flick enterra tots els egos
- Barcelona, protagonista Una ‘spin-off’ del Clínic avança en el tractament de leucèmies
- La reaparició Bernal comença un altre viatge després de la lesió