24 febr 2020

Anar al contingut

Competència

La CNMC impugna el reglament de Barcelona sobre els VTC

El regulador recorre davant del TSJ de Catalunya alguns dels articles de la norma

També carrega contra la normativa madrilenya que acusa de ser "restrictiva a la competència"

Sara Ledo

La CNMC impugna el reglament de Barcelona sobre els VTC

ALBERT BERTRAN

La Comissió Nacional dels Mercats i la Competència (CNMC) ha decidit impugnar davant del Tribunal Superior de Justícia de Catalunya diversos articles del Reglament de l’Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB) sobre el lloguer de vehicles amb conductor, els coneguts com a VTC, Uber Cabify

El regulador explica en un comunicat que l’obligació de deixar 60 minuts entre la contractació i l’inici de la prestació del servei, la prohibició de geolocalització del vehicle abans de contractar-lo, així com la prohibició d’estacionar o circular per vies públiques quan no estiguin contractats prèviament incideixen "negativament" en la prestació d’aquest servei als consumidors. "Provoquen preus més altsmenys qualitat i innovació, disminueixen l’oferta disponible i això es tradueix en més temps d’espera", assegura el regulador.

L’organisme que presideix José María Marín Quemada ja havia recorregut el juliol del 2018 davant del TSJ de Catalunya el reglament de l’AMB a l’exigir una autorització específica per poder prestar serveis en aquest àmbit. En l’actualitat, el reglament està suspès després de la decisió del TSJ de Catalunya d’adoptar les mesures cautelars. L’aprovació del mateix reglament va provocar la sortida de la ciutat catalana d’Uber i va obligar Cabify a fer ajustaments en la manera d’oferir aquest servei.

Aquesta no és la primera vegada que la CNMC es mostra contrària a restringir l’activitat dels VTC, de fet, el regulador ha analitzat l’ordenança madrilenya i dispara també contra ella, a l’assenyalar que introdueix "importants restriccions" a l’activitat dels Uber i Cabify. El regulador recorda que aquesta norma limita la parada i l’estacionament en aeroports i estacions de tren i autobús, fixa limitacions a la seva circulació en buit i imposa un "estricte" règim d’horari i calendari.

I afegei, que, si bé el projecte diu que els VTC generen externalitats negatives com la congestió del trànsit i la contaminació, no s’ha demostrat que les mesures proposades siguin "necessàries i efectives" per lluitar contra aquests dos fronts. Per això, recomana un marc regulatori global per a taxis i VTC que no contingui "discriminacions injustificades" i fomenti la competència.

Temes: Taxis