COMERÇ
Les cadenes de distribució socialment responsables són més rendibles
L'Anuari de la Distribució 2019 apunta que la rendibilitat mitjana de les ensenyes amb estratègies solidàries és el 38% superior a la mitjana
zentauroepp47771812 bon preu190415183903 /
Les cadenes de distribució més responsables socialment són més rendibles. En concret, l’Anuari de la Distribució Comercial 2019 de Catalunya presentat aquest dimarts detecta que les ensenyes més actives (en almenys quatre àmbits considerats de l’estudi) tenen una rendibilitat per metre quadrat un 38% superior a la mitjana del sector. Les firmes que compten amb programes de formació i promoció entre la plantilla i paritat de gènere en alts càrrecs, tenen menys absentisme laboral i menor rotació.
Segons la directora general de Comerç, Muntsa Vilalta, no és una casualitat el resultat de l’estudi: "La responsabilitat social corporativa (RSC) és una decisió estratègica de l’empresa i els consumidors les premien".
Entre aquestes iniciatives, les més habituals són les donacions i patrocinis 58% dels casos, sistemes d’estalvi energètic (56,6%), programes de compra a proveïdors locals (50,9%) i programes de reciclatge (50,9%).
Notícies relacionadesJoan Morera, responsable de l’estudi, destaca que "les empreses comencen a percebre que el client no és l’únic important, que al final tot depèn dels empleats i del seu nivell de satisfacció en l’empresa". Com a exemple, l’absentisme laboral és d’una mitjana del 4,31% en les 50 empreses més grans del sector, però es redueix al 2,8% en aquelles ensenyes que tenen un departament de formació i personal com a principal partida d’inversió, per davant de la recerca de nous productes, la tecnologia o la logística. En relació amb la rotació mitjana de les plantilles, la mitjana és del 9,28% però baixa el 5,4% en les empreses que tenen aquesta partida de personal com a principal objectiu d’inversió, una reducció del 42% respecte de la mitjana.
L’anuari de la distribució constata que Mercadona continua com a líder indiscutible del sector i que destaca el creixement de la cadena Bon Preu, en uns moments en què les tendències de mercat més remarcables són el compromís mediambiental, la necessitat de gestionar les dades dels clients, l’envelliment de la població, l’auge dels productes saludables i la venda 'online'.
- Borrasca atlàntica per Sant Esteve El temporal ja deixa registres de 90 litres, onades de fins a nou metres i alertes per crescuda dels rius
- Investigació oberta Mossos rastreja el GPS del mòbil de Jonathan Andic per reconstruir els seus passos
- Festes Aquests són els regals de segona mà més sol·licitats pels catalans: una opció més sostenible que triomfa a Nadal
- Tradicions amb encant El poble de Catalunya que té un pessebre vivent de més de 200 persones: dia, horari i entrades
- Tradició Els gitanos de la Mina reviuen el Nadal flamenc de Barcelona
