COMERÇ
Les cadenes de distribució socialment responsables són més rendibles
L'Anuari de la Distribució 2019 apunta que la rendibilitat mitjana de les ensenyes amb estratègies solidàries és el 38% superior a la mitjana
zentauroepp47771812 bon preu190415183903 /
Les cadenes de distribució més responsables socialment són més rendibles. En concret, l’Anuari de la Distribució Comercial 2019 de Catalunya presentat aquest dimarts detecta que les ensenyes més actives (en almenys quatre àmbits considerats de l’estudi) tenen una rendibilitat per metre quadrat un 38% superior a la mitjana del sector. Les firmes que compten amb programes de formació i promoció entre la plantilla i paritat de gènere en alts càrrecs, tenen menys absentisme laboral i menor rotació.
Segons la directora general de Comerç, Muntsa Vilalta, no és una casualitat el resultat de l’estudi: "La responsabilitat social corporativa (RSC) és una decisió estratègica de l’empresa i els consumidors les premien".
Entre aquestes iniciatives, les més habituals són les donacions i patrocinis 58% dels casos, sistemes d’estalvi energètic (56,6%), programes de compra a proveïdors locals (50,9%) i programes de reciclatge (50,9%).
Notícies relacionadesJoan Morera, responsable de l’estudi, destaca que "les empreses comencen a percebre que el client no és l’únic important, que al final tot depèn dels empleats i del seu nivell de satisfacció en l’empresa". Com a exemple, l’absentisme laboral és d’una mitjana del 4,31% en les 50 empreses més grans del sector, però es redueix al 2,8% en aquelles ensenyes que tenen un departament de formació i personal com a principal partida d’inversió, per davant de la recerca de nous productes, la tecnologia o la logística. En relació amb la rotació mitjana de les plantilles, la mitjana és del 9,28% però baixa el 5,4% en les empreses que tenen aquesta partida de personal com a principal objectiu d’inversió, una reducció del 42% respecte de la mitjana.
L’anuari de la distribució constata que Mercadona continua com a líder indiscutible del sector i que destaca el creixement de la cadena Bon Preu, en uns moments en què les tendències de mercat més remarcables són el compromís mediambiental, la necessitat de gestionar les dades dels clients, l’envelliment de la població, l’auge dels productes saludables i la venda 'online'.
- Smart City Expo Regenerar la zona nord de l’Hospitalet costarà 350 milions
- Conseqüències del temporal Les alertes seran "menys invasives" per a casos sense risc imminent
- Florentino desconfia de Xabi Alonso
- Transvasaments de nord a sud Els experts aposten per connectar el Ter amb la Costa Brava
- Religió L’assistència als oficis religiosos a Barcelona es dobla des de la pandèmia
- Internacional Augmenten les acusacions de neteja ètnica al Sudan: “Els supervivents parlen d’assassinats massius, tortura i segrestos”
- Ruptura Sánchez ignora el bloqueig de Junts i presentarà Pressupostos: «El Govern continuarà el seu full de ruta»
- Cimera del clima Sánchez afirma que Espanya està treballant en nous impostos als jets privats: «Qui més contamina ha de pagar, és el just»
- Música Rosalía exhibeix la seva formació clàssica a Lux: “En la seva manera de cantar es nota que hi ha uns coneixements musicals profunds, com en els Beatles”
- Possible delicte penal La Policia Nacional investigarà les obres del Camp Nou després de les denúncies de treballadors sense papers
