COMERÇ

Les cadenes de distribució socialment responsables són més rendibles

L'Anuari de la Distribució 2019 apunta que la rendibilitat mitjana de les ensenyes amb estratègies solidàries és el 38% superior a la mitjana

zentauroepp47771812 bon preu190415183903

zentauroepp47771812 bon preu190415183903 / JOAN MATEU PARRA

1
Es llegeix en minuts
Eduardo López Alonso
Eduardo López Alonso

Periodista @Elabcn

ver +

Les cadenes de distribució més responsables socialment són més rendibles. En concret, l’Anuari de la Distribució Comercial 2019 de Catalunya presentat aquest dimarts detecta que les ensenyes més actives (en almenys quatre àmbits considerats de l’estudi) tenen una rendibilitat per metre quadrat un 38% superior a la mitjana del sector. Les firmes que compten amb programes de formació i promoció entre la plantilla i paritat de gènere en alts càrrecs, tenen menys absentisme laboral i menor rotació. 

Segons la directora general de Comerç, Muntsa Vilalta, no és una casualitat el resultat de l’estudi: "La responsabilitat social corporativa (RSC) és una decisió estratègica de l’empresa i els consumidors les premien".

Entre aquestes iniciatives, les més habituals són les donacions i patrocinis 58% dels casos, sistemes d’estalvi energètic (56,6%), programes de compra a proveïdors locals (50,9%) i programes de reciclatge (50,9%).

Notícies relacionades

Joan Morera, responsable de l’estudi, destaca que "les empreses comencen a percebre que el client no és l’únic important, que al final tot depèn dels empleats i del seu nivell de satisfacció en l’empresa". Com a exemple, l’absentisme laboral és d’una mitjana del 4,31% en les 50 empreses més grans del sector, però es redueix al 2,8% en aquelles ensenyes que tenen un departament de formació i personal com a principal partida d’inversió, per davant de la recerca de nous productes, la tecnologia o la logística. En relació amb la rotació mitjana de les plantilles, la mitjana és del 9,28% però baixa el 5,4% en les empreses que tenen aquesta partida de personal com a principal objectiu d’inversió, una reducció del 42% respecte de la mitjana. 

 L’anuari de la distribució constata que Mercadona continua com a líder indiscutible del sector i que destaca el creixement de la cadena Bon Preu, en uns moments en què les tendències de mercat més remarcables són el compromís mediambiental, la necessitat de gestionar les dades dels clients, l’envelliment de la població, l’auge dels productes saludables i la venda 'online'.