compra d'Enforcesco

Factorenergia desembarca en el mercat portuguès

Barcelona  ( Barcelones)  20.02.2015.  Economia. Entrevista al director general de Factorenergia, Emili Rousaud.              Arxiu   DG.  150220          ex 0267     en la foto:  Emili Rousaud, director general de Factorenergia.       FOTO:  PUIG, JOAN

Barcelona ( Barcelones) 20.02.2015. Economia. Entrevista al director general de Factorenergia, Emili Rousaud. Arxiu DG. 150220 ex 0267 en la foto: Emili Rousaud, director general de Factorenergia. FOTO: PUIG, JOAN / Joan Puig

1
Es llegeix en minuts

Factorenergia ha desembarcat en el mercat elèctric portuguès amb l’adquisició d’una participació majoritària en la comercialitzadora lusitana Enforcesco, va informar la companyia.

La comercialitzadora elèctrica va assenyalar que aquesta operació suposa "una gran oportunitat per créixer a Portugal i consolidar-se en el mercat ibèric, oferint els seus productes tant d’electricitat com de gas".

Enforcesco, que comercialitza sota la marca YLCE, va facturar l’any passat 30 milions d’euros i compta amb més d’11.000 clients, principalment empreses.

Notícies relacionades

El conseller delegat de Factorenergia, Emilio Rousaud, ocuparà el càrrec de vicepresident d’Enforcesco, i el fundador de la comercialitzadora lusitana, Joao Nuno Serra, continuarà com a president. A més, tres consellers de la companyia espanyola s’incorporaran al consell d’administració d’Enforcesco.

Rousaud va valorar que l’operació "té una gran importància estratègica en l’expansió de Factorenergia". "El nostre objectiu és el de contribuir al creixement d’Enforcesco a través de la transferència de tecnologia, i l’ampliació de la cartera de productes de la companyia", va dir. Per la seva banda, el directiu portuguès va considerar que l’acord suposa una "gran oportunitat" per a Enforcesco. "És un honor comptar com a soci amb una companyia com Factorenergia, que va ser pionera en el mercat espanyol i que ha demostrat en aquests vint anys de recorregut que és una empresa amb una gran capacitat d’innovació, sòlida amb més de 80.000 clients i que aposta per l’energia del futur oferint productes de sostenibilitat i autoconsum", va afegir Joao Nuno Serra.