PREUS
Els carburants pugen l'IPC interanual al febrer
El cost de la vida eleva una dècima les dades registrades al gener
abertran32062409 barcelona 04 12 2015 econom a las gasolinas en el puente 190313090843
L’índex de preus de consum (IPC) va registrar al febrer una pujada anual de l’1,1 %, una dècima més respecte a la inflació interanual del gener, degut fonamentalment a l’evolució dels preus dels carburants.
Segons la informació confirmada aquest dimecres per l’Institut Nacional d’Estadística (INE), l’acceleració d’una dècima de la inflació anual es deu a la pujada dels carburants l’últim any, davant la baixada registrada l’any anterior, que va encarir els productes relacionats amb el transport.
L’evolució mensual mostra que els preus de consum es van recuperar el 0,2% durant aquest mes, una dècima més que el febrer del 2018, i després que el gener passat caiguessin un 1,3 % en gran part a causa de la campanya de les rebaixes.
- Defensa preveu un "enorme risc d’enquistament"
- Brussel·les urgeix els països de la UE a omplir els seus dipòsits de gas
- Tarragona acollirà el 2027 la futura plataforma CataLANDance
- L’OTAN creu que l’Iran ha perdut més de la meitat dels seus míssils
- Trump ajorna els atacs a elèctriques per unes converses que l’Iran desmenteix
