FARMACÈUTIQUES

Rovi va guanyar 17,9 milions el 2018, un 4% més

La farmacèutica destinarà el 25% dels beneficis a dividends

instalaciones-laboratorios-rovi-3

instalaciones-laboratorios-rovi-3

2
Es llegeix en minuts
Eduardo López Alonso

Els laboratoris farmacèutics Rovi van registrar un benefici net de 17,9 milions d’euros el 2018, xifra un 4% superior a la del 2017, quan la companyia va obtenir un resultat de 17,2 milions d’euros. Els ingressos totals de Rovi van avançar un 10% en l’exercici, fins als 304,8 milions d’euros, gràcies en gran part a les vendes de Bemiparina, un dels productes estrella dels laboratoris Rovi i que es comercialitza en 56 països. Les vendes de Bemiparina en les seves diferents presentacions van avançar un 9% el 2018, fins a assolir els 91,3 milions d’euros, gràcies a l’impuls de les vendes a Espanya, que van créixer un 15%, fins als 67,4 milions d’euros.

Segons la mateixa empresa, "el creixement dels ingressos operatius es recolza en les vendes de la divisió d’heparines de baix pes molecular (biosimilar d’Enoxaparina i Bemiparina) que es van incrementar un 42% a l’exercici 2018. Les vendes del biosimilar d’enoxaparina van assolir els 30,2 milions d’euros el 2018". 

Les vendes de productes farmacèutics amb prescripció van pujar un 18%, fins a assolir els 216,8 milions d’euros el 2018, superant al mercat en 16 punts percentuals. Segons la consultora QuintilesIMS, el mercat de productes innovadors a Espanya va augmentar un 2% el 2018 davant l’any anterior.

Excloent els ingressos no recurrents del 2018 i les despeses en R+D realitzats el 2017 i el 2018, el benefici net de Rovi va augmentar un 19% l’any passat, fins als 53,8 milions d’euros. El resultat brut d’explotació (ebitda) de Rovi es va situar en el 2018 en 29,5 milions d’euros, amb un retrocés de l’1% respecte del 2017, a causa de l’impacte de despeses no recurrents, per valor d’1,1 milions d’euros, vinculades a la modificació substancial de les condicions laborals dels treballadors de Frosst Ibérica. Per la seva part, el resultat net d’explotació (ebit) de la farmacèutica va baixar el 5% el 2018, fins als 17,5 milions d’euros.

Notícies relacionades

Rovi proposarà a la seva junta general d’accionistes el pagament d’un dividend de 0,0798 euros per acció amb càrrec a aquests resultats, el que suposa el repartiment d’aproximadament el 25% del benefici net consolidat del 2018, davant el 35% repartit com a dividend en els últims anys.

Rovi espera aconseguir en el 2019 una taxa de creixement dels seus ingressos operatius recolzant-se en la Bemiparina, els últims acords que ha assolit en llicències de distribució, el biosimilar d’enoxaparina, la cartera de productes d’especialitats farmacèutiques, les noves llicències de distribució i els nous clients en l’àrea de fabricació a tercers.