Transports

Renfe crearà la seva pròpia plataforma per evitar 'els Uber i Cabify' al seu sector

L'operadora vol avançar-se a aquestes plataformes amb la seva pròpia aplicació, en què interactuarà amb clients i amb competidors

abertran34121771 barcelona 02 06 2016  sociedad   renfe cambia los 160602134748

abertran34121771 barcelona 02 06 2016 sociedad renfe cambia los 160602134748

1
Es llegeix en minuts
Sara Ledo

Renfe vol evitar que li passi el mateix que als taxis amb l’arribada d’Uber i Cabify. I per això crearà la seva pròpia plataforma digital per interactuar amb els seus clients i també amb els seus competidors i convertir-se en un "operador integrat de mobilitat", segons va avançar aquest dimarts el director general d’estratègia de Renfe, Manel Villalante.

Notícies relacionades

Amb aquesta fórmula, l’operadora prova de donar resposta a les necessitats dels consumidors que són "cada vegada més exigents i més plurals" i volen tenir tots els serveis integrats en una sola plataforma, segons va explicar Villalante durant un fòrum sobre els nous models de negoci en el marc de la liberalització del sector prevista per al 2020.

Per això, abans que arribi una altra empresa disposada a "dirigir les relacions amb els clients i fer negoci amb l’ingent volum de dades que té Renfe", l’operadora s’avançarà: "Nosaltres serem la plataforma, una plataforma oberta disposada a interactuar amb el client i també amb els competidors", va dir.  Serà com "una espècie de Spotify de la mobilitat" que acompanyarà el viatger "porta a porta", des de l’origen fins al destí, i en què s’inclouran col·laboracions amb companyies de patinets, de 'carsharing' i de 'motosharing', entre d’altres, perquè "això és el que demana la societat".