càtedra la caixa
De Larosière alerta contra les polítiques monetàries ultralaxes
L'exdirector de l'FMI demana més solidaritat a l'eurozona

fcasals46493237 economia c tedra la caixa econom a y sociedad conferenc190110164607 /
Jacques de Larosière, exgovernador del Banc de França i exdirector gerent del Fons Monetari Internacional (FMI), va analitzar ahir les causes de les crisis financeres en la Càtedra La Caixa Economia i Societat, presentat pel president de Caixabank, Jordi Gual. L’economista gal va advertir que l’"abundància de liquiditat" que provoquen les polítiques monetàries ultralaxes com l’actual "distorsiona i debilita el sistema financer més del que estimula el creixement de l’economia" i no fomenta la inversió com es pensa. També va reclamar "solidaritat" i "assistència mútua" entre els països complidors de l’eurozona o altrament l’"esperit de la construcció europea continuarà deteriorant-se".
De Larosière ha reconegut que les polítiques monetàries expansives poden "ajudar a reviure la demanda" durant un temps, però ha advertit que si es prolonguen massa temps provoquen un excés d’endeutament que es tradueix en una "fragilitat" més gran per a les economies. "Tots sabem que les bombolles financeres són un resultat intrínsec d’això", ha subratllat.
Notícies relacionadesAixí mateix, ha argumentat que l’auge del populisme a Europa està vinculat amb la insuficient solidaritat entre els països de l’euro. "Entenc que no es pot demanar solidaritat si no has fet els deures mínims, però una vegada fets, tot i que no hagis arribat a aquesta homogeneïtat perfecta de la productivitat, no es poden exigir que continuïn ajustant", ha mantingut.
Gual, per la seva banda, ha destacat de Larosière com un dels principals artífexs de la millora del funcionament del sector dels serveis financers a la Unió Europea. En aquest sentit, ha recordat el conegut com a 'Informe De Larosière' del grup d’alt nivell sobre supervisió financera a la UE, presidit per l’exdirector gerent de l’FMI, que va identificar els problemes que van conduir a la crisi financera i que va generar propostes concretes de reformes, especialment en l’àmbit de la regulació i la supervisió financeres a la UE.
- Pensions Això és el que cal cotitzar per jubilar-se amb 63 anys
- Entrevista Conrado Fernández: «Als carrers de Badalona ja gairebé mai et treuen la navalla»
- Pablo Bustinduy: "Volem generar condicions perquè la gent gran pugui viure a casa"
- Francesc-Marc Álvaro: "Junts treballa perquè la dreta arribi més d’hora que tard al Govern"
- Estrena a Montjuïc Tot a punt al Lliure per a ‘L’herència’
- Ferit crític un noi de 23 anys després de caure d'un mirador
- La Mitja Marató des de dins La festa del running conquereix Barcelona amb la Mitja Marató més divertida: «Montoya, por favor»
- Conferència de Seguretat de Múnic Europa busca una estratègia comuna de Defensa urgent davant el menyspreu dels EUA
- LA POLÈMICA MADRIDISTA Flick opina que Bellingham va faltar al respecte a l’àrbitre
- 56 minuts i 42 segons Kiplimo polvoritza el rècord del món amb una gesta per al record a la Mitja Marató de Barcelona