FUGIDA D'EMPRESES
La Generalitat xifra en 20 les empreses que han tornat a Catalunya
La consellera d'Empresa, Àngels Chacón, ha remarcat que entre aquestes empreses es troba Agbar i que encara en queden entre 2500 i 3700 que van canviar la seva seu social pel conflicte polític del 2017
jcarbo37787730 torre agbar180507202913 /
La consellera d’Empresa, Àngels Chacón, ha xifrat aquest dimarts en una vintena el nombre d’empreses que han tornat a fixar la seva seu social a Catalunya, després d’haver-se traslladat fora l’any passat per la situació política catalana.
Durant la roda de premsa posterior al Consell executiu, Chacón ha afirmat que han tornat a fixar la seva seu social a Catalunya una vintena d’empreses, entre les quals hi ha la companyia d’aigües Agbar.
La consellera també s’ha referit a l’informe que va presentar al setembre, en què va esmentar que 2.500 seus socials se’n van anar de Catalunya entre l’octubre del 2017 i el juliol del 2018, decisions empresarials que corresponien a 3.700 CIF (codis d’identificació fiscal), una xifra que equival al 0,56 % de les empreses establertes a Catalunya.
Notícies relacionadesLa consellera ha afirmat que els "preocupa" que les empreses canviïn de seu social, però que continuaran fent el que han fet fins ara: defensar l’ecosistema empresarial català.
A més, Chacón ha assegurat que la Generalitat està gestionant uns 400 projectes d’inversió estrangera a Catalunya, una xifra més gran que la de l’any passat.
- Okupació Un propietari recupera la seva vivenda a la platja en una distracció dels ocupes
- Inditex intercanvia terrenys amb Alcampo per fer la nova seu a Sant Adrià
- Obituari Mor als 81 anys Anna Balletbò, exdirigent del PSC
- Novetat Cercle blau a Whatsapp de Meta AI: com treure'l del telèfon
- Forta, valenta i decidida
- Aquesta és la ciutat poc coneguda i més bonica del món per Nadal: té sis mercats de conte i carrers amb canals
- Envelliment Silver tsunami
- Minimitzar els riscos Cooperació amb la policia, guàrdies amb armes...: així gestionen la seguretat els museus del món després d’altres ‘robatoris del segle’
- Reforma urbanística Inquietud als comerços afectats per l’operació Inditex-Alcampo a Sant Adrià: «No ens renoven contractes»
- Durant la Convenció Municipalista Turull demana als càrrecs de Junts estar «preparats»: «Venen moments complicats»
