RECUPERACIÓ D'UNA ENSENYA

La fundació és La Caixa

L'entitat recupera la seva denominació fundacional per a totes les qüestions vinculades amb l'obra social

El pressupost anual passa de 520 milions el 2018 a 545 milions el 2019

46372270 601

46372270 601 / David Campos

2
Es llegeix en minuts

La fundació és La Caixa. Aquest és el leitmotiv de la campanya amb la qual l’entitat recuperarà la seva denominació fundacional amb l’entrada del nou any i que el president, Isidre Fainé, i el director general, Jaume Giró, van explicar internament als empleats en els últims dies. L’entitat llançarà una campanya en la qual es recupera aquesta ensenya per referir-se a tot el que té a veure amb el compromís social de l’entitat, que és la primera accionista de CaixaBank. «Jo li dic confiança». «Jo li dic treball». «Jo li dic oportunitat». «Jo li dic compartir» ... Les veus dels beneficiaris de diferents programes de La Caixa protagonitzen l’espot publicitari de la primera fundació privada d’Espanya i una de les més importants del món. «La Caixa és una fundació. La fundació és La Caixa», conclou l’anunci.

Té programes dirigits a lluitar contra la pobresa infantil (més de 60.000 menors vulnerables atesos en el 2018), facilitar una ocupació a persones en situació de vulnerabilitat (36.000 llocs de treball aconseguits), promoure l’envelliment actiu (prop de 800.000 persones grans han participat en 16.000 activitats), l’atenció psicosocial al final de la vida (assistència a gairebé 25.000 malalts avançats), al recolzament a la ciència i l’educació (més de 75 milions invertits en investigació i formació d’excel·lència), així com a la divulgació de la cultura (més de 6 milions de visitants a les propostes culturals de l’entitat).

La campanya coincideix amb el 150è aniversari del naixement de Francesc Moragas, fundador de l’entitat el 1904. El 2018, La Caixa, la denominació legal de la qual continuarà sent Fundació Bancària La Caixa, ha comptat amb un pressupost de 520 milions d’euros per a acció social, investigació, educació i divulgació cultural. En total, s’han impulsat més de 50.000 iniciatives que han arribat a més de 12 milions de beneficiaris. El pressupost de la fundació assolirà els 545 milions en el 2019, que es desglossen en 530 milions de pressupost recurrent –el més gran en la història de l’entitat– a què s’afegeix una partida extra de 15 milions per reforçar el recolzament a la investigació biomèdica, construir CaixaForum València o renovar la sala permanent de CosmoCaixa.

Notícies relacionades

«Moragas, que era un home pràctic, solia simplificar en els seus textos el nom de l’entitat amb dues paraules, emfatitzades sempre en majúscules: La Caixa. Així, es va anticipar i va crear una marca que avui pertany una mica a tots. El nom del nostre compromís social», afirma Fainé.