Conflictes laborals

Vaga a Ryanair: el 8, 10 i 13 de gener

Els assistents de vol tornen a convocar aturades davant de la negativa de l'aerolínia d'ajustar-se a la legislació espanyola

undefined44910226 file photo  ryanair aircraft are seen at dublin airport dubl180905215333

undefined44910226 file photo ryanair aircraft are seen at dublin airport dubl180905215333 / Clodagh Kilcoyne

1
Es llegeix en minuts
Sara Ledo

Nou capítol en l’enfrontament entre els tripulants de cabina de Ryanair a Espanya i l’aerolínia. Els assistents de vol han convocat tres jornades de vaga els dies 8, 10 i 13 de gener per protestar per la negativa de la companyia d’ajustar-se a la legislació espanyola, segons han informat els sindicats USO i Sitcpla en un comunicat.

Aquest divendres, tripulants de cabina i representants de l’aerolínia es van tornar a veure les cares en l’enèsima reunió al voltant de la taula en el Servei Interconfederal de Mediació i Arbitratge (SIME) i, per enèsima vegada, no van arribar a un acord per la qual cosa els sindicats que els representen –USO i Sitcpla– han convocat aquests tres dies d’aturades.

El principal distanciament entre tots dos passa pel reclam dels tripulants d’eliminar les agències de contractació Crewlink i Workforce que tenen contractats el 75% dels assistents de vol de Ryanair. "Estem disposats a acordar períodes transitoris per fer-ho, com ja hem ofert. Però sense això, serà impossible arribar a acords", explica en el comunicat el portaveu de Sitcpla, Óscar Yuste.

Notícies relacionades

I és que l’aerolínia no sembla que tingui intenció de passar per l’adreçador i acceptar els reclams dels seus treballadors que, cinc mesos després de la primera vaga el juliol d’aquest any manté la seva pugna gairebé en solitari, ja que altres sindicats europeus que també van iniciar protestes llavors avui ja han aconseguit arribar a acords.

"Després de tot el que han dit i fet ja els tribunals, la Inspecció de Treball i la Comissió Europea durant aquest 2018, és un acte repugnant que Ryanair continuï negant-se a acceptar la llei nacional amb totes les seves conseqüències, com ja a Alemanya i a França els toca complir" afegeix el secretari d’Organització d’USO a Ryanair, Jairo Gonzalo, que demana al Govern "que posi Ryanair al seu lloc, una vegada per sempre" i l’obligui a complir aquesta legislació.