transport

Adif descarta el hòlding amb Renfe: "Haurà d'esperar"

La presidenta de la companyia aposta per una liberalització del sector amb només un operador i Renfe

25854293 591

25854293 591

1
Es llegeix en minuts
Sara Ledo

La fusió entrel’operador ferroviari Renfe il’administrador de la infraestructura ferroviària Adif no està a sobre de la taula, almenys de moment, segons ha manifestat la presidenta d’Adif, Isabel Pardo de Vera, aquest divendres. Pardo de Vera ha descartat aquest possible hòlding, ja que ha assenyalat que "en aquest moment no s’està treballant en aquesta direcció".

"Adif i Adif Alta Velocidad som dues empreses i el primer que s’ha intentat és la fusió de totes dues, però, de moment, els informes no ens ho permeten, perquè no es considera els cànons com a ingressos de mercat sinó subvencions. Pel que fa al hòlding amb Renfe haurà d’esperar", ha assenyalat Pardo de Vera durant la seva intervenció en un esmorzar informatiu organitzat per Executive Forum.

Liberalització ferroviària 'a la italiana'

Sobre la liberalització del sector, la presidenta de l’administrador dependent de Foment ha assenyalat la seva preferència per l’existència d’un "únic operador davant l’operador incumbent", com passa a Itàlia, Àustria i Suècia, principalment, per les elevades inversions per a l’adquisició de material rodador necessari per operar una ruta o rutes determinades i les limitacions de capacitat en punts crítics de les infraestructures, com les zones centrals i les àrees metropolitanes.

Notícies relacionades

"Precisament, el gran avantatge del ferrocarril davant el mode aeri és la centralitat de les estacions en les àrees metropolitanes, cosa que suposa un repte descomunal a l’hora de gestionar sortides i arribades de trens, ja que el nombre de vies de trens és limitat i qualsevol actuació destinada a l’ampliació d’aquesta capacitat es transforma en un projecte complexíssim i costosíssim", ha assenyalat.

En concret, ha proposat seguir el cas italià en la liberalització ferroviària, perquè ha assenyalat que en aquest país, en què la competència resideix en el sector de l’alta velocitat, s’ha produït un creixement del trànsit total, que va passar de 37,9 milions de passatgers el 2011, quan operava en solitari l’operador incumbent, a 68,3 milions l’any 2016. "S’ha capturat més del 50% del trànsit en les principals rutes aèries internes", ha afegit Pardo de Vera.

Temes:

Adif Renfe