CITA AMB EL VIDEOJOC

Els 'e-sports': un esport més

La Barcelona Games World dedica 4.000 metres quadrats als esports electrònics, un negoci que mou 800 milions d'euros

lvparenasemifinales

lvparenasemifinales

2
Es llegeix en minuts
Anna Pérez

Els ‘e-sports’,o esports electrònics, són competicions del món dels videojocs que cada vegada estan guanyant més popularitat. Al ser una indústria que es troba en ple creixement –només aquest any generarà un negoci de 800 milions d’euros a escala global, segons Newzoo–, en la tercera edició de la Barcelona Games World no podien faltar com una de les atraccions principals.

Milers de persones veient ‘in situ’ (o centenars de milers veient-les ‘on line’) partides de jocs com Counter-Strike:Go o League of Legends és una escena habitual tots els caps de setmana a mig món. A la fira, la Lliga de Videojocs Professional (LVP) ha muntat un gran estadi amb 2.000 localitats per a tot el que vulgui presenciar les batalles entre equips professionals, com els Vodafone Giants o els Mad Lions. A la fira es disputen, per exemple, les semifinals i la final de la Iberian Cup del ‘League of Legends’.

Audiència jove

Per als que no hi puguin ser presents, la competició és emesa en ‘streaming’ a través de les xarxes socials i de Twitch (el medi ‘on line’ de referència). “Podem assolir, igual que l’any passat, una audiència de 200.000 espectadors,” destaca el director comercial de l’LVP, Álvaro Argüelles. En la curta vida dels ‘e-sports’, l’edat del consumidor sí que ha anat variant: “El nivell de ‘target’ s’ha mantingut des del principi, però l’edat del consumidor ha anat fins i tot disminuint, cada vegada hi ha gent més jove. Als equips tenim una mitjana d’edat de 20-21 anys i un terç de la nostra ‘fan base’ és més petit de 18 anys”, valora Argüelles. 

Les estrelles dels ‘e-sports’ són els jugadors, i en els 4.000 metres quadrats que té l’LVP a la fira hi ha, també, estands dels diferents equips que participaran en les competicions. Com si d’estrelles de futbol es tractés, durant tot el cap de setmana els integrants dels equips atenen els aficionats, i fins i tot els assistents poden competir contra ells o veure’ls jugar fora de la competició.

Les grans marques també aposten pel sector: Orange o Philips hi són presents. “És important veure que les marques de gran consum estan interessades a accedir a un ‘target’ de públic, fonamentalment masculí –un 80% del total–, tot i que cada vegada hi ha més dones. Són un públic difícil d’arribar-hi a través de mètodes tradicionals”, explica Argüelles. 

Notícies relacionades

Igual que els equips d’esport professional, en els ‘e-sport’ els equips són també organitzacions professionals: els jugadors entrenen cada dia i els equips treballen amb contractes laborals i mercantils. Marcos Eguillor, soci fundador delsMad Lions EC, afirma que “és com en el futbol tradicional, hi ha un mercat de fitxatges, traspàs de jugadors...”. També compten amb un psicòleg esportiu i un responsable de rendiment: “Tots els nostres jugadors fan esport de manera obligatòria al nostre centre d’alt rendiment. Allà tenim un gimnàs, plató i altres instal·lacions”, aclareix. 

L’audiència global dels ‘e-sports’ arribarà als 380 milions de persones aquest any, segons Newzoo. El 2021, arribarà als 550 milions.