INDÚSTRIA
Farmaindustria advoca per elevar en 5.000 milions anuals l'aportació pública a la sanitat per mantenir el seu nivell
El president de la patronal farmacèutica, Martín Sellés, calcula que el sector de salut requereix un recolzament decidit de l'erari per aprofitar la quarta revolució industrial

martinsellesyhumberto
El sector farmacèutic considera que Espanya necessita estabilitzar la inversió pública en el sector sanitari en 5.000 milions més a l’any per no perdre el tren de la quarta revolució industrial de la mà de la conjunció dels avenços en teràpies gèniques i el tractament massiu de dades. El president de la patronal Farmaindustria, Martín Sellés, va destacar aquest dimarts que Espanya ha aconseguit situar-se com el segon país del món en investigació clínica gràcies a un sistema de salut universal que suposa una base estratègica per a l’assaig de noves maneres de curar. La tendència actual és no tant a través de medicaments com d’interaccions terapèutiques complexes, dependents d’assajos clínics cada vegada més orientats a la medicina personalitzada. La sanitat espanyola és molt eficient, malgrat que destina una despesa pública menor que altres països del seu entorn.
Segons l’opinió de Sellés, "hi ha països del nostre entorn que dediquen el 7%, el 7,5% i el 8%. Quan parlem d’un punt del PIB significaria injectar 10.000 milions d’euros en el sistema sanitari. Ningú creu que això pugui passar de la nit al dia", però considera que si és possible incrementar una dècima percentual fins a augmentar mig punt el 2023 o el 2024. Això significaria una alça en l’entorn dels 5.000 milions.
Quarta revolució industrial
Segons l’opinió d’Humberto Arnés, director general de Farmaindustria, "estem al principi d’una nova revolució industrial, Espanya està ben capacitada per poder aprofitar-la però el disseny dels nous medicaments de precisió requereix el recolzament de la inversió pública. Es requereix una reflexió per part de l’Administració que té a la seva mà que Espanya sigui pionera en el desenvolupament de noves relacions entre els laboratoris i els hospitals".
Notícies relacionadesEl cost de desenvolupament d’un nou medicament ascendeix a uns 2.400 milions de dòlars i la indústria espanyola requereix un acord marc que permeti a les empreses afrontar aquest procés investigador amb nous ajuts, especialment del procés de proves clíniques. La viabilitat econòmica dels productes farmacèutics és cada vegada més complexa, tal com mostra el fet que el 10% dels medicaments que estan a la venda generen el 52% dels ingressos, o que el 70% no van generar ni tan sols la inversió necessària per al seu desenvolupament.
El sector farmacèutic va dedicar l’any passat a investigació 1.150 milions, un 6% més que l’any anterior, cosa que va suposar entorn del 21% de l’R+D industrial d’Espanya. Compta amb 137 fàbriques que produeixen un negoci de 15.000 milions d’euros, dels quals 11.000 milions van a exportacions.
- Predicció La calor s’intensifica a partir de dilluns i algunes zones de Catalunya arribaran als 40 graus
- Infraestructura 45 anys esperant el pont del Baricentro
- Defunció Mor als 63 anys l’empresari Miquel Suqué, del Grup Peralada
- HANDBOL Els àrbitres expulsen el Barça de la lluita per la seva 13a Champions
- Repàs a 10 alcaldes de l’àrea de Barcelona en l’equador del mandat
- Preinscripció escolar a Catalunya El 91,5% dels alumnes d'I3 i el 89,6% dels de 1r d'ESO han estat admesos al centre públic demanat en primera opció
- Un paracaigudista resulta ferit molt greu a Empuriabrava
- De compres ¿Quan comencen les rebaixes d’estiu 2025? Dates de Zara, Mango i El Corte Inglés
- Aquesta és la flor groga silvestre que no deixes de veure pels carrers de Barcelona
- Crisi interna Santos Cerdán entrega l’acta quatre dies després de l’informe de la UCO i deixarà de ser aforat