COMERÇ MUNDIAL

Zara posa en marxa la seva botiga global per internet a 106 nous mercats

Les col·leccions de la marca estan ja disponibles en un total de 202 països

pabloisla

pabloisla

2
Es llegeix en minuts
Eduardo López Alonso
Eduardo López Alonso

Periodista @Elabcn

ver +

Zara, el vaixell insígnia d’Inditex, inaugura aquest dijous la seva botiga ‘online’ de venda global www.zara.com/ww, amb la qual amplia la seva oferta de moda a 106 nous mercats, segons ha anunciat aquest dimecres el grup gallec. A partir d’aquest moment, les col·leccions globals de dona, home i nen de Zara estan disponibles en un total de 202 mercats, en el marc d’un futur model integrat de botiga i venda 'online'. Com ja va anunciar al setembre el president d’Inditex, Pablo Isla, el grup tèxtil espanyol s’ha conjurat per fer front a la competència a internet i vol vendre arreu del món el 2020. Grans grups com ara Amazon i Alibaba estan disposats a disputar el pastís de la moda a escala mundial, en un procés imparable de fer del planeta un mercat semiúnic. 

La majoria d’aquests nous mercats emergents es troben a l’Àfrica: Angola, la Costa d’Ivori, el Senegal i Ghana. A més, la pàgina web s’obre també a nombroses àrees del Carib i d’Indonèsia. Al llarg dels pròxims mesos s’aniran incorporant nous mercats a aquesta plataforma global, incloent-hi aquells en els quals Zara disposa de botigues, en què desenvoluparà una plataforma de venda local. L’estratègia que perseguirà la multinacional espanyola en el futur és aprofitar la presència física per arribar per la via de la compra 'online' a qualsevol mercat, sigui a partir de plataformes logístiques o punts de venda més pròxims. En una primera etapa, els enviaments seran remesos des de la plataforma 'online' d’Espanya i seran rebuts pels compradors en un termini d’entre tres i set dies, depenent de la destinació.

En els últims mesos, els responsables del grup han treballat intensament en l’elaboració d’un complex sistema capaç d’adequar els preus a cada país, incloent-hi costos d’enviament o duanes. Els pagaments es poden realitzar a través dels mètodes habituals com ara PayPal i les principals targetes de crèdit.

Des de la botiga 'online'

Aquesta nova botiga 'online' global, a través de la qual Zara vol fer arribar el seu producte de moda al major nombre possible de clients a qualsevol part del món on es trobin, està disponible en anglès i francès, i ofereix en totes un servei d’atenció al client especialitzat en anglès i en les àrees francòfones també en francès.

Zara és present actualment a 96 mercats, 49 dels quals integrats 'online'. Gràcies a aquesta integració, les comandes realitzades 'online' poden ser rebudes a casa distribuïdes des de les botigues més pròximes al client i prestar un servei "àgil i dinàmic" o ser retirades a les mateixes botigues, segons el que resulti més còmode a cada persona.

Moda i marca

Notícies relacionades

En el marc d’aquesta estratègia global, Inditex ha fitxat la cantant catalana Rosalía per dissenyar una col·lecció per a la seva ensenya Pull&Bear, que estarà a la venda a partir del 12 de novembre, segons ha anunciat aquest dimecres la firma. D’aquesta manera, l’artista, nominada a cinc Grammy Llatins, col·laborarà per primera vegada amb una marca de moda per crear una col·lecció.

Aquesta aliança, que uneix música i moda, forma part d’aquest univers que ha de crear la firma tèxtil per consolidar la seva proposta estètica i distanciar-se més del que ofereixen grans multinacionals de la distribució comercial que no tenen el valor de marca en les apostes estètiques i en les tendències de moda globals que encarna Inditex. 

Temes:

Inditex