LA GUARDIOLA DE LES PENSIONS
La guardiola de les pensions perd 23 milions per les inversions de Rajoy
La rendibilitat negativa dels actius en què inverteix el Fons de Reserva erosiona els seus fons
Octavio Granado critica la gestió de la tresoreria per part del Govern del PP

fcasals45296606 graf8023 madrid espa a 02 10 2018 octavio granados sec181009113026 /
El fons de pensions de la Seguretat Social ha perdut aquest any 23,81 milions d’euros només per efecte de la rendibilitat negativa dels actius en què hi ha invertits els recursos de l’anomenada 'guardiola de les pensions’.
Segons les dades aportades aquest dimarts pel secretari d’Estat de la Seguretat Social, Octavio Granado, en la Comissió Parlamentària del Pacte de Toledo, el valor de mercat dels actius del fons de reserva ha passat de 8.085,37 milions d’euros a finals del 2017 a 8.061,56 milions en el moment actual. Granados ha criticat la gestió de la tresoreria realitzada per l’equip sortint, ja que va col·locar tot l’estalvi del fons de reserva en valors a curt termini, "en rendibilitat negativa", per efecte de la política monetària del Banc Central Europeu.
Notícies relacionadesSegons el secretari d’Estat, aquest resultat és conseqüència d’un canvi de criteri en la gestió del fons de l’anterior Govern el gener del 2017 per dedicar la totalitat d’inversions a curt termini. Aquest criteri es continua mantenint per a tot l’any 2018. Segons Granado, si s’hagués mantingut una combinació d’inversions a curt, mitjà i llarg termini, s’hauria aconseguit una millor rendibilitat del Fons de Reserva. En aquest sentit, ha anunciat la intenció del seu departament de tornar a gestionar la tresoreria de la guardiola de les pensions amb el criteri de "durada modificada", que implica diversificar els terminis en les inversions.
- HABITATGE Polèmica per l’anunci del Ministeri d’Habitatge: tres adults compartint pis desencadena una onada de crítiques
- Eduardo Mendoza: "Tothom està indignat per alguna cosa, però jo no, vivim formidablement"
- Congrés d’Aecoc Roig anima els empresaris a "sortir de l’armari i no tenir por"
- La crisi habitacional El Govern estudia la prohibició de la compra especulativa d’habitatge
- Barcelonejant Arriba a Barcelona la màquina viral de postals sorpresa que ha desencadenat la bogeria a Nova York
- 40è aniversari El 23-F per a mil·lennistes: ¿Com va ser el cop d’Estat de Tejero?
- Acte amb economistes Junqueras veu «molt lluny» l’acord sobre finançament i reclama a la societat civil que també pressioni
- Òbit Mor als 93 anys Antonio Tejero, autor del cop d'estat de 1981
- Ciclisme París i el Tour s’entreguen a la màgia de Barcelona
- Estudi de la Fundació BBVA Tres de cada cinc menors ja decideixen amb els seus pares on va la família de vacances o quina tecnologia es compra a casa