transformació del marc legal
El Govern donarà una resposta final al conflicte d'estibadors en 15 dies
L'Executiu es compromet a definir un nou reglament per donar estabilitat jurídica al sector
Nova esperança de reglament per alsestibadors espanyols. El Govern es va comprometre ahir (dilluns a la nit) a definir el full de ruta per resoldre el conflicte legal que viu el sector, encallat en uns veritables llimbs legislatius després de gairebé any i mig després de l’aprovació del decret. El bloqueig polític a la definició d’un reglament que desenvolupi el decret aprovat pel Parlament amenaça el sector.
A la reunió van assistir el coordinador general de la Coordinadora Estatal de Treballadors del Mar (sindicat principal del sector), Antolín Goya; el secretari d’Estat d’Infraestructures, Transport i Vivenda, Pedro Saura, i la secretària general de Transport, Maria José Rallo. Goya va explicar la situació d’inseguretat jurídica que viu el sector com a conseqüència de la falta de reglament que ha de donar cobertura als acords sectorials. Segons Goya, si aquest reglament es dilata en el temps "els danys podrien ser irreversibles". Al final de la reunió, el representant dels estibadors va confiar que el conflicte tingui una via de solució "abans de finals d’octubre", tot i que abans de l’estiu s’esperava una solució abans de l’agost i aquesta previsió no es va complir.
Saura es va comprometre a donar a conèixer als estibadors el seu full de ruta per resoldre el conflicte en un termini màxim de 15 dies i va assegurar que la qüestió és un tema prioritari a l’agenda del seu departament. El Govern ha creat un equip de treball interministerial per donar resposta efectiva a la situació.
Notícies relacionadesEl reial decret aprovat exigeix que se subroguin els contractes per conveni col·lectiu per acord amb les empreses. Les parts estan legitimades per a això, però no s’ha desplegat el reglament per facilitar els cursos per a la contractació d’empleats. La creació de centres portuaris d’ocupació, una espècie d’ETT per a cada port, ha de centrar l’organització de les contractacions de manera transparent i oberta a les peticions de nous empleats i a les necessitats de les empreses.
Seran les empreses les que sufraguin el cost dels ajustaments que es produeixin i han de fixar-se les quanties de les indemnitzacions o les condicions per a la rescissió de relacions laboral mantingudes en el passat. Els sindicats estan d’acord que s’apliquin mesures de flexibilitat salarial consensuades, que se sumaran a una elevada autonomia portuària en matèria laboral. L’estructura salarial dels estibadors està en un 80% en funció de la producció. El salari base és baix i el salari de producció depèn dels acords entre patronal i sindicats, que ha de ser regulat per la normativa específica.
- Xarxes Molts turistes confonen Mallorca amb França i creuen que l'alemany és l'idioma oficial, segons una enquesta de carrer a Palma
- Un incendi al Baix Ebre crema 570 hectàrees, el 90% als Ports
- El mapa territorial Enquesta CIS: El PSOE assetja cinc governs autonòmics del PP en l’equador de la legislatura
- A Barcelona Els Mossos abaten un home que va matar el seu germà d'un tret i es va atrinxerar a Calldetenes
- Osona Una ‘moto espia’ dels Mossos capta per la C-25 un conductor sense cinturó, parlant pel mòbil i bevent
- La beguda que hidrata més que l’aigua i que has de prendre a l’estiu per calmar la set
- Amb l'abstenció del PSC El Parlament posa en marxa la comissió sobre l'espionatge i cita Marlaska, Robles i el CNI
- Successos Mor un jove en caure des de la segona planta del centre comercial Maremagnum de Barcelona
- Successos D’Horta de Sant Joan a l’Empordà i Montserrat: els grans incendis que han castigat Catalunya les últimes dècades
- Animals marítims ¿Què és el peix escorpí present a les platges d’Espanya i què s’ha de fer si et pica?