SEGURETAT SOCIAL
El PSOE, el PP i Podem coincideixen que les pensions de viduïtat siguin contributives
Tres diputades dels diferents partits convenen que aquestes prestacions no han de sortir del sistema de la Seguretat Social
La bretxa de gènere en termes de pensions se situa entre el 38% i el 39%, segons la portaveu de Fundación Mujeres i membre de l'Observatori Estatal

pensiones-cugat
Els grups parlamentaris del PSOE, el PP i Units Podem-En Comú Podem-En Marea han coincidit avui que les pensions de viduïtat no surtin del sistema contributiu de la Seguretat Social.
La directora de la Fundación Mujeres i membre de l’Observatori Estatal contra la Violència de Gènere, Marisa Sotelo, ha comparegut aquest dimarts en la Comissió del Pacte de Toledo i ha indicat que la bretxa de gènere en termes de pensions se situa entre el 38% i el 39%.
Sotelo ha explicat que s’hauria de reformar la pensió de viduïtat "amb molt de compte, sense treure-la del sistema i sense tocar drets adquirits", perquè s’analitzi si és compatible amb altres prestacions i si s’ha d’expressar en determinats supòsits econòmics.
La directora de la fundació ha analitzat que la pensió de viduïtat es va contemplar amb uns criteris que han canviat en la societat actual, mentre les portaveus parlamentàries del PSOE i Units Podem en la comissió han insistit que no s’ha de convertir en un subsidi.
Des del PSOE
La diputada socialista, Mercè Perea, ha apressat a no qüestionar si la pensió de viduïtat s’ha de treure del sistema contributiu, i ha incidit que s’ha de modificar allò relatiu a les carreres de cotització de les dones i el seu accés a salaris dignes.
En aquest sentit, Perea ha advocat per fer un pas més en la Llei d’Igualtat Laboral perquè vagi més enllà de l’equiparació salarial entre homes i dones i contempli el tema de les pensions, per exemple en el terreny de les empleades de la llar, perquè s’integren plenament al Sistema de la Seguretat Social.
Marea vol conservar-la
La portaveu d’Ocupació d’En Marea, Yolanda Díaz, ha coincidit que és millor que la pensió de viduïtat es quedi com està davant del perill d’avançar en fórmules que poden ser pernicioses i ha recordat l’elevat nombre de pensions de viduïtat.
També ha assenyalat l’impacte que suposa el factor de sostenibilitat lligat a l’esperança de vida i l’allargament de l’edat de jubilació als 67 anys a la bretxa de les dones pensionistes.
Els populars no la volen treure
La diputada del PP, Pilar Marcos Domínguez, ha assenyalat que la seva formació també està d’acord a "no treure la viduïtat del sistema contributiu".
Notícies relacionadesD’altra banda, la directora de la Fundación Mujeres ha assenyalat que les causes del tracte desigual en el sistema de pensions entre homes i dones es deu a la discriminació laboral, la capacitat contributiva més baixa pel seu rol en la cura familiar i per la posició discriminatòria en l’accés i en el càlcul de les pensions.
"Hi ha unes decisions d’abandonament laboral per part de les dones que continuen estant incentivades per la societat i que condicionen les seves carreres de cotització", ha puntualitzat.
- HABITATGE Polèmica per l’anunci del Ministeri d’Habitatge: tres adults compartint pis desencadena una onada de crítiques
- Eduardo Mendoza: "Tothom està indignat per alguna cosa, però jo no, vivim formidablement"
- Barcelonejant Arriba a Barcelona la màquina viral de postals sorpresa que ha desencadenat la bogeria a Nova York
- Congrés d’Aecoc Roig anima els empresaris a "sortir de l’armari i no tenir por"
- La crisi habitacional El Govern estudia la prohibició de la compra especulativa d’habitatge
- Successos Ordre d'allunyament i llibertat vigilada per als menors del Berguedà acusats d'agressió sexual
- Violència masclista Les acusacions mantenen la petició de presó permanent revisable per a l'acusat d'assassinar la parella a Campdevànol
- Tribunal Constitucional El fiscal s’oposa que el TC aixequi de forma cautelar l’ordre de detenció de Puigdemont
- 40è aniversari El 23-F per a mil·lennistes: ¿Com va ser el cop d’Estat de Tejero?
- Acte amb economistes Junqueras veu «molt lluny» l’acord sobre finançament i reclama a la societat civil que també pressioni