FINANCES

Dimiteix el conseller delegat del TSB després de problemes informàtics

El TSB, adquirit pel Sabadell, ha anunciat que Richard Meddings es farà càrrec de les regnes de la firma mentre es busca un substitut

icoy29072059  files  a picture taken on september 9  2013 shows160616204730

icoy29072059 files a picture taken on september 9 2013 shows160616204730 / CARL COURT

2
Es llegeix en minuts
El Periódico

El conseller delegat del TSB, Paul Pester, ha dimitit avui després de set anys en el càrrec i després dels problemes informàtics que va patir el filial del Banc Sabadell al Regne Unit el cap de setmana passat i que va afectar els usuaris de banca electrònica, ha informat l’entitat.

El TSB, adquirit pel banc català el 2015, ha afegit que Pester ha renunciat amb efecte immediat i que el president no executiu, Richard Meddings, se’n farà càrrec mentre es busca un substitut.

L’entitat es va disculpar ahir davant dels seus clients pels problemes electrònics del cap de setmana passat, cinc mesos després dels soferts a causa del canvi dels sistemes en línia del propietari anterior, el Lloyds Banking Group.

A l’abril, uns 1,9 milions de clients del TSB van estar diverses setmanes sense poder accedir als seus comptes a través de la xarxa, però en els últims dies alguns problemes es van tornar a repetir.

"Mentre que encara hi ha feina per fer per arribar a la total estabilitat per als clients, els sistemes i els serveis del TSB han millorat molt des del canvi informàtic del banc a començaments d’any. Paul i el consell (d’administració) han acordat, per tant, que aquest és el moment adequat perquè Paul dimiteixi i designar un nou conseller delegat per al TSB", ha explicat l’entitat en el comunicat.

Per la seva part, Pester ha destacat l’èxit aconseguit els últims anys per crear un banc que posa l’èmfasi en els seus clients i que compta amb altres nous procedents d’altres importants entitats britàniques.

"Els últims mesos han sigut de desafiament per a tothom al TSB. No obstant, vull agrair a tots els meus col·legues del TSB la dedicació i el compromís durant aquest període i el fet d’haver-se centrat a corregir les coses per als clients del TSB", ha afegit.

El banc no va especificar ahir quants dels usuaris dels seus serveis digitals s’han vist afectats pels problemes tècnics.

Les ingerències es van fer patents diumenge passat, després que divendres i dissabte el TBS programés una parada dels seus servidors per realitzar un manteniment.

Notícies relacionades

El juliol passat, el TSB va revelar que la migració tecnològica que va dur a terme a l’abril va suposar un cost per a l’entitat de 176 milions de lliures (195 milions d’euros).

Així mateix, va informar que durant el segon trimestre de l’any al voltant de 26.000 clients van tancar els seus comptes bancaris.

Temes:

Banc Sabadell