24 MODELS
Daimler retira un milió de vehicles a tot Europa
Els automòbils estan suposadament equipats amb un sistema per manipular emissions

zentauroepp44689639 bremerhaven germany file cars of german car maker me180818145000 /
El fabricant automobilístic alemany Daimler ha cridat a tallers prop d’un milió de vehicles per estar suposadament equipats amb un sistema per manipular les emissions de gasos contaminants i que afecta pràcticament totes les seves classes i tipus, publica aquest dissabte la revista alemanya ‘Der Spiegel’.
Així es desprèn d’una llista de l’Oficina Federal de Vehicles a Motor (KBA) d’Alemanya, a què ha tingut accés el setmanari i en què figuren un total de 24 models –alguns dels quals segueixen encara a la venda– per als quals aquest organisme va ordenar a finals del mes passat una revisió.
Tipus afectats
Es tracta entre altres del model dièsel més petit amb motor Renault de la classe C i del C300 Hybrid amb motor Mercedes; de diversos models de la classe E –alguns de la sèrie actual– o de les variants comercialitzades com a particularment ecològiques amb motor híbrid en la luxosa classe S, indica la publicació.
En la classe G s’han vist afectats diversos vehicles tot terreny com el ML, el GLE i el GLC, així com el cupè esportiu CLS i el convertible SLK.
En el segment de transport, Daimler ha cridat a tallers lesfurgonetes Vito, la classe V i l’sprinter.
En total, Daimler ha cridat a revisió 280.000 vehicles a Alemanya i uns altres 700.000 a la resta d’Europa.
Notícies relacionadesUn portaveu de Daimler va confirmar al setmanari que es tracta dels models enumerats pel president de Daimler, Dieter Zetsche, durant les converses mantingudes al Ministeri de Transport.
Va agregar que Daimler interposarà una reclamació però que alhora desenvoluparà actualitzacions del programari i informarà els clients tan aviat com estiguin aprovades.
- Tribunals Una veïna de Sant Adrià s’enfronta a 25 anys de presó per matar la seva parella amb «118 ganivetades» simulant «un joc sexual»
- Carme Forcadell: "Sabíem que pagaríem un preu, però no que seria tan car"
- L’estabilitat de la legislatura Puigdemont i Junqueras donen aire a Sánchez abans de reprendre el curs
- El futur Liceu Mar farà guanyar a BCN un nou passeig marítim
- De «no vull ser pare» a «superpare de l’any»: Bertín Osborne i la paternitat com a negoci
- Urbanisme El poc habitatge nou a BCN costa de 273.000 a 20 milions d’euros
- Un gran correfoc posa el punt final a les festes de Gràcia
- El nou tauler global La UE es doblega a les condicions dels EUA per posar fi a la guerra comercial
- Transport públic Més de la meitat de les estacions de metro reduiran les màquines de bitllets
- Política d’apaivagament per guanyar-se Trump