TECNOLOGIA
Sony triplica els seus beneficis trimestrals, fins a 1.737 milions d'euros
La divisió de videojocs és la que més aporta al grup

zentauroepp44498944 file in this july 31 2014 file photo visitors walk past180731131626 /
La multinacional japonesa Sony ha obtingut un benefici net de 226.447 milions de iens (1.737 milions d’euros) en el primer trimestre de l’exercici fiscal del 2018 (abril a juny), gairebé el triple de l’anotat en el mateix període de l’exercici fiscal anterior, segons ha informat aquest dimarts la companyia.
La multinacional nipona ha informat que entre l’abril i el juny les vendes netes han arribat a 1,6 bilions de iens (12.291 milions d’euros), un 4,8% més que els 1,53 bilions de iens (11.727 milions d’euros) del mateix període de l’exercici fiscal del 2017.
El resultat operatiu ha acabat amb un guany de 195.006 milions de iens (1.496 milions d’euros), un 23,7% més que l’anotat en el període comprès entre l’abril i el juny del 2017.
Sony ha assenyalat també que el seu benefici abans d’impostos ha arribat a 312.086 milions de iens (2.398 milions d’euros), un 111% més que el registrat el mateix trimestre de l’exercici fiscal del 2017.
El resultat operatiu ajustat, excloent-ne operacions extraordinàries, ha sigut de 120.800 milions de iens (928 milions d’euros), un 23% menys que el registrat entre l’abril i el juny del 2017.
Aquest resultat exclou ingressos extraordinaris per la venda de la seva participació en una filial de fabricació de càmeres i per retorns vinculats amb el terratrèmol de Kumamoto del 2016.
Playstation
Per sectors, el que més ingressos ha aportat durant el primer trimestre de l’exercici fiscal del 2018 ha sigut el dels videojocs, que ha aportat 472.100 milions de iens (3.624 milions d’euros), un 35% més que el mateix període de l’exercici fiscal anterior.
Notícies relacionadesLa divisió de semiconductors, per la seva part, ha generat uns ingressos trimestrals de 202.200 milions de iens (1.551 milions d’euros), un 1% menys que el mateix trimestre de l’exercici fiscal del 2017.
Al revisar les seves previsions per a l’actual exercici fiscal, Sony ha calculart que l’acabarà amb un benefici net de 500.000 milions de iens (3.836 milions d’euros), un 4% més del previst l’abril passat.
- L’incendi de Paüls marca el pitjor inici d’estiu des del 2010
- Successos Mor un jove en caure des de la segona planta del centre comercial Maremagnum de Barcelona
- Animals marítims ¿Què és el peix escorpí present a les platges d’Espanya i què s’ha de fer si et pica?
- A Bèrgam Un home mor succionat pel motor d’un avió que s’havia d’enlairar cap a Astúries des d’un aeroport de Milà
- Cas Koldo El jutge investiga contractes «manipulats» de Pardo de Vera després que l’UCO trobés a casa seva documents sobre el ‘pelotazo’ de les mascaretes
- Tragèdia a l'aeroport El relat dels viatgers de l'avió que va succionar un home a Milà, ja aterrats a Astúries: "Va venir corrent, va passar per sota i vam sentir una vibració molt forta"
- Els Oscars de les sèries Les millors sèries d’aquest any: coses que els Emmy 2025 no haurien d’oblidar
- Afecta 3.200 hectàrees L’incendi de Paüls ja té estabilitzat el 90% del seu perímetre
- MUNDIAL DE CLUBS Luis Enrique ignora Mbappé: «Soc soci culer, per això sempre em motiva jugar contra el Madrid»
- COMPAREIXENÇA PEDRO SÁNCHEZ Les 15 mesures del pla estatal de lluita contra la corrupció anunciat per Pedro Sánchez