'Cas Dieselgate'
La policia alemanya deté el responsable de Desenvolupament de Motors de Porsche
El directiu detingut per ordre de la fiscalia de Stuttgart, que l'assenyala com a home "clau" en el 'cas dieselgate', es troba en presó preventiva
	porsche /
La policia alemanya ha detingut el responsable de Desenvolupament de Motors de Porsche, Jörg Kerner, com a part de la investigació que la Fiscalia de Stuttgart està portant a terme per la suposada implicació de la firma alemanya en el cas de manipulació de les emissions dels motors dièsel que va sortir a la llum el 2015.
Segons ha informat la publicació alemanyaBild am Sonntag, Kerner va ser arrestat aquest dijous a petició de la Fiscalia de Stuttgart i es troba en presó preventiva per risc de fuga. L'organisme judicial alemany creu que va jugar un paper "clau" en el cas delsoftware instal·lat en vehicles dièsel que alterava les emissions d'òxids de nitrogen (NOX) quan detectava que estava sent objecte de proves de laboratori.
Notícies relacionadesLa Fiscalia va ordenar dimecres el registre de deu instal·lacions de Porsche a les regions de Baden-Württemberg i Baviera, al sud d'Alemanya, i considera que hi estarien implicats un membre del consell d'administració i un alt directiu de la firma automobilística, a més d'un exempleat de l'empresa.
La Fiscalia de Stuttgart investiga una suposada publicitat fraudulenta sobre les emissions dels automòbils dièsel de Porsche. A més, també han sigut inspeccionades les oficines d'Audi a Ingolstadt i Neckarsulm. L'any passat, la seu de la firma dels quatre cèrcols ja va ser investigada per la Fiscalia de Munic per buscar informació sobre l'ús delsoftwareque alterava les emissions dels vehicles durant els tests en laboratori.
- SEGURETAT SOCIAL I PENSIONS El Govern manté la ‘retallada’ a les pensions: jubilar-se abans de temps es penalitzarà tot i que s’hagin cotitzat més de 40 anys
 - Patrimoni històric Alerta per la contínua demolició d’estacions de ferrocarril centenàries
 - Els excessos de la paternitat Els pares helicòpter aterren a la facultat per protegir els seus fills
 - Sistema de salut 70 anys del Vall d’Hebron, el gran hospital públic català
 - Privacitat "Jo mai dono el DNI": un expert explica com donar les teves dades de forma segura en hotels i allotjaments
 
- Crítica de llibres ‘Mentideros de la memoria’, de Gonzalo Celorio: retalls de temps
 - Aquests són els millors supermercats per comprar pa, segons l’OCU
 - Lluita per la presidència del Barça L’oposició busca enderrocar Laporta mitjançant una complexa unió
 - Acte a la Generalitat Illa llança la seva reforma de l’administració pública de la Generalitat amb 50 propostes d’experts
 - Declaració Vilaplana afirma al jutjat que Mazón no semblava tenir pressa «per arribar enlloc»
 
