Al gener
La pujada salarial mitjana pactada en conveni arriba a l'1,49%
Les dades de l'INE mostren que s'han registrat un 25% més de convenis que el gener del 2017

salario
La pujada salarial mitjana pactada en els convenis col·lectius registrats al gener es va situar en l'1,49%, per sobre de l'1,43% dels dos últims mesos del 2017, segons dades provisionals publicades aquest dimecres pel Ministeri d'ocupació i Seguretat Social.
Aquesta variació salarial és gairebé un punt superior a la taxa de l'IPC interanual del mes de gener (0,5%) avançada per l'Institut Nacional d'Estadística (INE). En absència encara d'una referència salarial pactada entre patronal i sindicats per al 2018, l'increment retributiu registrat al gener sembla que segueix les directrius marcades en l'anterior Acord Interconfederal de Negociació Col·lectiva, que plantejava pujades salarials de fins a l'1,5%.
Actualment patronal i sindicats estan negociant un nou acord interconfederal de negociació col·lectiva, en principi de caràcter plurianual, per al 2018 i el 2019.
Més convenis registrats i més treballadors
A 31 de gener del 2018 s'havien registrat un total de 1.672 convenis col·lectius, un 25,2% més que el mateix mes del 2017, amb efectes sobre una mica més de 3,6 milions de treballadors, xifra un 14,9% superior a la de l'any anterior. Del total de convenis registrats al gener, predominen els convenis d'empresa, tot i que els nous que cobreixen més d'una empresa emparen més del 90% dels treballadors.
La pujada salarial mitjana pactada en els convenis d'empresa es va situar en l'1,21% al gener, per sobre de l'1,14% del desembre del 2017, mentre que l'increment salarial dels convenis d'un altre àmbit va arribar a l'1,51%, davant l'1,45% del novembre i el desembre de l'any passat.
Per comunitats autònomes, els principals augments salarials es produeixen a les Balears (4,07%), Astúries (1,88%) i el País Basc i Galícia (1,59% en els dos casos). Al gener, la jornada mitjana pactada en conveni es va situar en 1.761,9 hores anuals per treballador (1.711,9 hores en els convenis d'empresa i 1.766,1 en els convenis d'àmbit superior).
- Prova popular Luis Enrique corre a Barcelona per la seva filla Xana en una edició multitudinària de la Cursa d’El Corte Inglés
- Interior combatrà el frau en els canvis de sexe en els Bombers
- Lleig comiat d’Ancelotti que esquitxa Florentino i el vestidor
- Molts ho confonen amb fatiga: així comença la insuficiència cardíaca que afecta 700.000 espanyols
- Al peu de Collserola La Fiscalia investiga la instal·lació de barracons en un parc protegit de Sarrià
- Després del revés al Parlament Govern i Comuns negocien que els 59 milions que costa ajornar la taxa turística es dediquin a habitatge
- Sector bancari Abanca afirma que «no té interès» en una fusió amb el Sabadell
- Previsió del Meteocat Catalunya s’endinsa en una altra setmana de pluges generalitzades i tempestes
- TRES DIES A L'HOSPITAL Míchel torna a dirigir el Girona: "Vaig tenir una trombosi venosa profunda a la cama esquerra"
- Anunci davant els barons Feijóo convocarà un congrés nacional del PP el 5 i el 6 de juliol per «activar» el partit per si Sánchez avança les generals