efectes del pols secessionista
Un estudi detecta el boicot als productes catalans
El 23% dels consumidors de la resta d'Espanya asseguren haver deixat de comprar articles de Catalunya

11249125 591
El 23% dels consumidors espanyols, sense incloure-hi Catalunya, han deixat de comprar productes catalans i un altre 21% es planteja fer-ho en el futur, segons l’informe L’impacte del desafiament independentista en la reputació de les empreses catalanes, basat en una enquesta elaborada per Reputation Institute. L’estudi es va realitzar del 24 al 30 d’octubre, amb un total de 41 marques seleccionades, 1.150 entrevistats i un total de 4.100 valoracions.
En el cas que Catalunya accedís a la independència, el 49,1% dels consumidors espanyols, sense comptar els catalans, deixarien de comprar productes d’aquesta comunitat autònoma, cosa que es traduiria en una pèrdua de 20.000 milions d’euros per a les empreses catalanes, segons l’informe.
Del 50,9% restant, el 15,4% no té clar que decisió prendria i el 35,5% es mostra reticent a deixar de comprar productes catalans fins i tot en cas d’independència.
Identificació amb Catalunya
En qualsevol cas, tan sols el 24% dels espanyols són capaços d’identificar correctament les companyies vinculades amb Catalunya. Aquest factor és positiu per a les companyies catalanes, encara que el risc de reputació és alt.
Respecte del trasllat de les seus socials de les companyies catalanes a la resta d’Espanya, el 77,5% dels espanyols estan totalment d’acord amb aquesta mesura, davant el 10,9% que en discrepa i l’11,6% que es manté neutral. Les empreses que han mogut la seva seu fora de Catalunya aconsegueixen mantenir la seva reputació a la resta d’Espanya i augmenten el seu atractiu com a inversió, amb 3,2 punts de reputació més.
Trasllat de seus
Per contra, les firmes que han mantingut la seva seu a Catalunya veuen disminuïda la confiança de la resta d’Espanya. Des del punt de vista català, existeix una polarització sobre les companyies que se n’han anat: el 47,8% s’hi manifesta molt en desacord i el 38,3% hi està totalment d’acord, mentre que el 13,9% es manté neutral. Les empreses que han mogut les seves seus pateixen un impacte negatiu de reputació entre els catalans, per la qual cosa disminueix la confiança en elles i la intenció de compra.
- Fenomen en auge La venda a pes de 'caixes sorpresa' d'Amazon arriba al centre de Barcelona: "És com una loteria"
- Universitat Més de 250 professors universitaris exigeixen a la UB que investigui el cas Ramón Flecha
- MUNDIAL DE CLUBS Luis Enrique ignora Mbappé: «Soc soci culer, per això sempre em motiva jugar contra el Madrid»
- Previsió meteorològica Catalunya, en alerta per fortes pluges: aquestes són les zones on més pot ploure
- Detingut per matar d’una punyalada un multireincident al Prat de Llobregat per una venjança
- Infraestructures La Zona Franca invertirà 40 milions en la seu de Salut Pública de BCN
- Transports El Govern facilita la venda de Talgo a Sidenor amb l’entrada de la SEPI
- Junta general Inditex obrirà botigues a l’Iraq i inverteix en l’‘start-up’ Theker Robotics
- Tempesta judicial i política L’UCO busca diners de la trama Cerdán en feixos de bitllets amagats
- Els riscos de la xenofòbia Llibertat per als còmplices Un detingut a Mataró per incitar la "cacera" de migrants a Múrcia