efectes del pols secessionista
Un estudi detecta el boicot als productes catalans
El 23% dels consumidors de la resta d'Espanya asseguren haver deixat de comprar articles de Catalunya
11249125 591
El 23% dels consumidors espanyols, sense incloure-hi Catalunya, han deixat de comprar productes catalans i un altre 21% es planteja fer-ho en el futur, segons l’informe L’impacte del desafiament independentista en la reputació de les empreses catalanes, basat en una enquesta elaborada per Reputation Institute. L’estudi es va realitzar del 24 al 30 d’octubre, amb un total de 41 marques seleccionades, 1.150 entrevistats i un total de 4.100 valoracions.
En el cas que Catalunya accedís a la independència, el 49,1% dels consumidors espanyols, sense comptar els catalans, deixarien de comprar productes d’aquesta comunitat autònoma, cosa que es traduiria en una pèrdua de 20.000 milions d’euros per a les empreses catalanes, segons l’informe.
Del 50,9% restant, el 15,4% no té clar que decisió prendria i el 35,5% es mostra reticent a deixar de comprar productes catalans fins i tot en cas d’independència.
Identificació amb Catalunya
En qualsevol cas, tan sols el 24% dels espanyols són capaços d’identificar correctament les companyies vinculades amb Catalunya. Aquest factor és positiu per a les companyies catalanes, encara que el risc de reputació és alt.
Respecte del trasllat de les seus socials de les companyies catalanes a la resta d’Espanya, el 77,5% dels espanyols estan totalment d’acord amb aquesta mesura, davant el 10,9% que en discrepa i l’11,6% que es manté neutral. Les empreses que han mogut la seva seu fora de Catalunya aconsegueixen mantenir la seva reputació a la resta d’Espanya i augmenten el seu atractiu com a inversió, amb 3,2 punts de reputació més.
Trasllat de seus
Per contra, les firmes que han mantingut la seva seu a Catalunya veuen disminuïda la confiança de la resta d’Espanya. Des del punt de vista català, existeix una polarització sobre les companyies que se n’han anat: el 47,8% s’hi manifesta molt en desacord i el 38,3% hi està totalment d’acord, mentre que el 13,9% es manté neutral. Les empreses que han mogut les seves seus pateixen un impacte negatiu de reputació entre els catalans, per la qual cosa disminueix la confiança en elles i la intenció de compra.
- Procés a Tailàndia La pena de mort s’allunya del cas Daniel Sancho
- El laberint català Així estan les enquestes de les eleccions a Catalunya
- Terratrèmol hores abans de l’inici de la campanya catalana Sánchez anul·la la seva agenda i es planteja renunciar després de la investigació a la seva dona
- BCN expandirà el bus a demanda durant els pròxims tres anys
- A tot Espanya Sanitat no pot cobrir 473 destinacions per a MIR
- Al minut Guerra d’Israel en directe: última hora sobre el final de la treva a Gaza, l’ajuda humanitària i reaccions
- Hisenda ¿Què és l’IRPF i quins són els trams de la renda el 2021?
- El laberint català Així estan les enquestes de les eleccions a Catalunya
- ‘Fairy ballroom’ Música, fantasia, dansa i burlesque
- LA FESTA DE LES LLETRES Gener i Castillo, els més venuts de Sant Jordi (per ara)