HÀBITS DE CONSUM

L'alimentació, saludable

La tendència dels consumidors apunta a l'auge dels productes beneficiosos per a la salut, segons la patronal Aecoc

Internet encara està començant la seva via en la compra d'aquest tipus d'aliments

3
Es llegeix en minuts
Nacho Herrero

La tendència dels consumidors a comprar productes saludables ja és una realitat però, en canvi, la compra per internet encara ha d’arribar i consolidar-se. Aquesta és una de les principals conclusions de l’estudi que va presentar aquesta setmana Xavi Cros, responsable del departament d’estudis d’Aecoc, l’associació que reuneix els principals fabricants i distribuïdors d’Espanya, en el congrés celebrat a València.

Cros va explicar que el 45% de les persones consultades tenen decidit comprar productes saludables l’any que ve, que el 31% pensa adquirir productes sense sucre afegit o amb baix contingut en aquest ingredient i que el 29,9% té previst fer-se amb productes eco o bio. De fet, el 44% diu haver consumit algun d’aquests productes el mes anterior. 

Vegans i vegetarians

Les raons que exposen és que pensen que «els ajuden a prevenir» malalties. Cros va destacar també que en gairebé un terç de les famílies dels consultats hi ha intoleràncies i que en el 10% hi ha algun membre vegetarià o vegà, dos factors que acaben per modificar en part els costums del grup per l’anomenat «consum compartit». 

«El menjar saludable ja és aquí, que el 45% digui que ho farà és significatiu, i les grans multinacionals ja treballen en aquest sentit», va confirmar Cros, que va admetre que l’«omnicanalitat» també s’està obrint pas, però «a un ritme més lent que en altres països europeus com Anglaterra, França o Alemanya, tot i que sense marxa enrere». 

Segons les dades d’Aecoc, només el 5% dels enquestats utilitzen internet almenys una vegada al mes per per les compres «de gran consum», en les quals no s’inclouen productes tecnològics, enfront, per exemple, del 90% que va al supermercat. De fet, únicament l’1,6% té la compra on line com el seu canal principal per a aquestes adquisicions. «Bàsicament, es compra no alimentació, és a dir, productes de drogueria neteja i rebost; i el que menys, els que requereix fred o frescos», va assenyalar Cros, que va subratllar que en països del nostre entorn aquest 5% es multiplica per quatre. 

Hàbits dels mil·lennistes

Això sí, va subratllar que el creixement «és de doble dígit, malgrat  que el percentatge és molt baixet». L’estudi subratlla que aquest canal tampoc és «massiu» entre els anomenats mil·lennistes, un grup que engloba consumidors que van dels 18 als 35 anys. «El seu fre és que ho volen ja, i les botigues de barri o les gasolineres cobreixen les seves necessitats sense haver d’esperar», va afirmar. 

Des d’Aecoc, expliquen en aquest sentit que «la gran batalla és l’entrega, els temps i les condicions, perquè comprar és relativament fàcil, la baralla està en l’última milla». I el responsable del departament d’estudis va donar la seva opinió de per on poden anar les coses posant com a exemple el que passa a França. «El format de demanar per internet i recollir-lo on jo vull i quan vull és el que suposarà una revolució. A París, hi ha consignes en centres comercials on, amb un codi, reculls el teu producte. Fins i tot n’hi ha en format drive: no has ni de sortir del cotxe i et col·loquen la compra al maleter».

Més informació

Notícies relacionades

Un altre dels punts de l’estudi d’Aecoc va ser radiografiar els mileniales pel seu impacte actual i futur en el mercat i Cros va destacar que es tracta d’una generació molt més «conscient» que les anteriors «perquè la connectivitat li dona moltes més fonts d’informació». També és més exigent. «Vol que el que li explica la marca o el distribuïdor coincideixi amb el que li oferirà», va assegurar.

Una altra de les dades sorprenents de l’estudi sobre els mil·lennistes és que són molt conscients de les seves despeses. «Han après a través dels seus pares a ser més racionals, a no viure per sobre de les seves possibilitats, i han après a estalviar tot i que per gastar els diners en el que els ve de gust», va remarcar Cros.