Abertis, italiana

Brussel·les autoritza l'opa d'Atlantia sobre Abertis

La Comissió Europea considera que l'entitat fusionada no minvarà la competència efectiva

abertran38094021 economia  autopista italia  grupo atlantia  variante di vali170802141046

abertran38094021 economia autopista italia grupo atlantia variante di vali170802141046

1
Es llegeix en minuts

La Comissió Europea ha autoritzat aquest divendres l'oferta pública d'adquisició d'accions (OPA) d'Atlantia sobre la totalitat del capital d'Abertis, al conclure que l'entitat fusionada "seguirà enfrontant-se a una competència efectiva en els mercats de referència", segons ha informat en un comunicat.

Aquesta decisió arriba després que la Comissió Nacional del Mercat de Valors (CNMV) donés via lliure dilluns passat a l'operació, que està valorada el 16.3411 milions d'euros i amb la qual la italiana busca conformar un dels primers grups d'infraestructures del món.

L'Executiu comunitari ha avaluat els efectes de l'operació en els mercats on se solapen les activitats d'Atlantia i Abertis, principalment la gestió de concessions d'autopistes de peatge, la prestació de serveis de peatge electrònic i la provisió d'equips i serveis per als sistemes de transport intel·ligents.

Brussel·les ha conclòs que la transacció "no plantejarà problemes de competència en aquests mercats" per la presència d'"altres grans competidors importants". També ha destacat el "limitat solapament geogràfic" entre les xarxes d'autopistes de les dues companyies, així com que el mercat de les concessions d'autopistes de peatges està "altament regulat".

Notícies relacionades

La Comissió Europea també ha estudiat la incidència de l'operació en una sèrie de mercats connexos, com en els sectors d'àrees de serveis d'autopistes, perquè l'accionista principal d'Atlantia, Edizione, també és l'accionista majoritari del proveïdor de serveis de restauració Autogrill. No obstant, la investigació ha determinat que l'entitat fusionada "no estarà en condicions de debilitar la competència" en aquest mercat, "sobretot perquè potents competidors d'Autogrill podran seguir licitant les concessions d'aquests serveis".

"Juntes, Atlantia i Abertis serien les principals empreses gestores de peatges no només d'Europa, sinó del món. Podem aprovar l'operació perquè la nostra anàlisi ha arribat a la conclusió que els mercats europeus de concessions d'autopistes seguiran estant subjectes a la competència", ha explicat la comissària de Competència, Margrethe Vestager.

Temes:

Abertis