INFORME DE LA CNMC

Netflix impulsa el mercat de la televisió de pagament en 'streaming' a Espanya, que creix un 12%

WhatsApp segueix sent l'aplicació de missatgeria més utilitzada

 

  / ELISE AMENDOLA

1
Es llegeix en minuts
Josep M. Berengueras
Josep M. Berengueras

Periodista

ver +

El consum de pel·lícules sèries en 'streaming' en plataformes de pagament segueix creixent a Espanya. Tant que un 12% dels internautes espanyols ja paguen per veure la televisió 'on line',  essent Netflix la plataforma que més creix.

Segons dades del Panell de Llars que realitza la Comissió Nacional dels Mercats i de la Competència (CNMC), el nombre d'internautes que paguen per veure la televisió 'on line' ha augmentat en els últims sis mesos un 12,1%: eren el 10,7% de les llars a finals de juny del 2016 i a l'acabar el 2016 el percentatge havia augmentat al 12%.

Netflix, la plataforma nord-americana de pel·lícules i sèries en 'streaming', és la plataforma que més creix i gairebé ha duplicat els seus usuaris en mig any. La utilitzen un 3,4% de les llars amb accés a internet, és a dir, unes 540.000 llars a Espanya.

La plataforma de MovistarYomvi (o Movistar+ en els dispositius) és la més utilitzada per les llars (7,6%) pel que fa als serveis de pagament per veure continguts audiovisuals 'on line'.

En tercer lloc, per darrere de Netflix, se situa Wuaki.tv (1,3%), que pràcticament no ha variat en els últims sis mesos. L'estudi de la CNMC revela que el 88% de les llars amb accés a internet no utilitzen plataformes de pagament per al consum de contingut audiovisual.

WHATSAPP

Notícies relacionades

El panell també analitza l'ús d'internet dels ciutadans. Nou de cada deu internautes utilitzen WhatsApp a Espanya, l'aplicació de missatgeria líder al país. Tot i que el percentatge d'usuaris ha baixat lleugerament (del 89,8% al 88,9%), s'imposa clarament a Facebook Messenger, que utilitza el 24%, i Skype, el 8%.

La missatgeria 'on line' és el principal ús que li donen els espanyols al seu 'Smartphone', d'acord amb el panell de llars de la CNMC corresponent al quart trimestre del 2016, que també revela que el 77% dels propietaris d'un telèfon intel·ligent l'utilitzen diverses vegades al dia.

Temes:

Netflix Whatsapp