El Govern rebaixa l'IVA dels toros, però no del cine
Els Pressupostos del 2017 inclouran una baixada de l'impost a la cultura del 21% al 10%
El Consell de Ministres aprovarà aquest divendres el projecte de Pressupostos Generals de l'Estat del 2017, un text que inclourà la baixada de l'IVA cultural del 21% al 10% per als 'espectacles en viu', un epígraf en què el Govern ha inclòs els toros i n'ha deixat fora el cine. També es beneficiaran de la retallada impositiva l'entrada a biblioteques, arxius i centres de documentació, museus, galeries d'art, pinacoteques, teatres i concerts. En quedaran fora les discoteques i sales de festa que no incloguin espectacles en viu.
L'Executiu de Mariano Rajoy va apujar l'IVA del sector cultural fins al 21% el 2012, en el moment més àlgid de la crisi que va castigar Espanya. El secretari d'Estat de Cultura, Fernando Benzo, ha assenyalat que la baixada d'aquest impost era "demanada" i "per fi la situació i l'escenari econòmic" permet portar-la a terme, "una notícia magnífica per al món cultural" i que demostra que el Govern "compleix".
Begudes ensucrades Toros Impostos Consell de Ministres Ciutadans PP - Partit Popular Pressupostos Generals de l'Estat Govern Cine Mariano Rajoy Política fiscal Impost sobre el Valor Afegit (IVA)
- Pèls de punta Gonzalo Bernardos adverteix del "festival" immobiliari que ve: "L'habitatge de compra es posarà molt car..."
- L’Apartur promou la "xivatada" anònima
- SUCCESSOS Multades tres empreses de busos per l’accident mortal de França
- De la Generalitat a Golden Hotels Aragonès renuncia al sou d’expresident i dirigirà l’empresa familiar d’hotels
- Malalties ultrarares Un jove amb síndrome SAVI millora gràcies a un fàrmac contra el lupus
- La crisi habitacional El Pla Estatal de Vivenda triplicarà la inversió fins als 7.000 milions
- Projeccions econòmiques El Govern i el Banc d’Espanya eleven la previsió de creixement
- Cita empresarial Barcelona Global reuneix 1.500 professionals de 90 nacionalitats
- Farmacèutiques La japonesa AGC Pharma Chemicals inaugura una planta a Malgrat de Mar
- Sector bancari El BBVA confia que el Govern perdi el seu poder per vetar una futura fusió