AUTOMÒBIL
El grup Peugeot Citroën ultima la compra d'Opel
L'operació podria tancar-se definitivament la setmana que ve
El grup automobilístic francès PSA Peugeot Citroën ultima les negociacions amb General Motors (GM) per comprar la seva filial europea Opel. El consell s’hauria reunit ahir per donar el vistiplau a l’operació, que es podria anunciar oficialment dilluns que ve.
Segons van afirmar fonts del Consell de Vigilància de PSA Peugeot Citroën a l’agència AFP i el diari econòmic francès 'Les Echos', aquest òrgan ha donat el vistiplau a la compra d’Opel, encara que el grup francès insisteix oficialment que les negociacions continuen.
L’operació, que crearà el segon grup europeu, amb més de cinc milions de cotxes anuals, només per darrere de Volkswagen, s’hauria de presentar de forma oficial dilluns que ve, d’acord amb les fonts citades pels dos mitjans. Les converses entre les dues parts es van oficialitzar el 14 de febrer passat, forçades per filtracions a la premsa.
El nou grup sumarà 13.000 llocs de treball a Espanya amb fàbriques a Saragossa, Vigo i Madrid. Fins ara, Saragossa s’ha beneficiat dels acords per desenvolupar i produir conjuntament alguns cotxes.
PSA no va voler entrar ahir a comentar oficialment les informacions d’un eventual acord, però a través d’un portaveu va insistir que les negociacions amb General Motors «continuen», i tot i que encara es poden prolongar, «avancen per bon camí». «Les negociacions són llargues i complicades», va explicar.
RESULTATS
La negociació per comprar la branca de GM a Europa es produeix després d’un llarg període d’acumulació de pèrdues. El 2016, Opel (i la seva marca associada Vauxhall al Regne Unit) va registrar uns resultats negatius de 257 milions de dòlars (243 milions d’euros), xifra que suposa una millora en comparació dels 813 milions de dòlars (759,8 milions d’euros) de pèrdues del 2015.
En canvi, PSA va obtenir un benefici de 2.150 milions d’euros el 2016, que representa el 79% més que un any abans. Això es va produir després que la firma fos rescatada el 2014 amb l’entrada del seu soci xinès Dongfeng, que va comprar un 14% de les accions per 750 milions d’euros en una ampliació de capital en què l’Estat francès va comprar una part idèntica i la família Peugeot va reduir la seva participació majoritària fins al 15%.
Notícies relacionadesEl president de PSA, Carlos Tavares, ha mantingut contactes amb la cancellera alemanya, Angela Merkel, i amb la primera ministra britànica, Theresa May, així com amb els sindicats d’Opel i Vauxhall als dos països. «Opel necessita ajuda i PSA l’hi vol donar», va assegurar Tavares el 23 de febrer passat en la presentació de resultats de la firma.
«Una companyia (Opel) que perd 1.000 milions de liquiditat cada any en els últims 10 anys és un gran problema». Per això, tant França com Alemanya i Anglaterra estan d’acord que s’ha de trobar una solució per a Opel, va afirmar Tavares. «L’acord seria una bona solució», va afegir.
- Per indemnitzacions Les velles patates Corominas de Badalona deixen un deute de 200.000 euros al final de la seva liquidació
- A Collserola Trobats 50 senglars morts dins del radi d’afectació de la pesta porcina africana
- Salut pública El protocol comú contra la grip aconsella la mascareta
- Alerta veterinària Cinc empreses concentren el 30% dels porcs que es crien a Catalunya
- Complexitat a les aules L’escola catalana té només un educador o integrador social per cada 1.000 alumnes vulnerables
- Música Israel participarà a Eurovisió 2026 i Espanya en quedaria fora
- Espanya La jutgessa deixa en llibertat l’anestesista de la clínica dental de València
- Idiomes Classes de català gratis a bord d’un tren: aquesta és la iniciativa que ja funciona en viatges d’alta velocitat París-Barcelona
- Epidèmia La grip creix a Espanya un 42% en una setmana per l’avanç de casos en nens petits
- Condicions laborals ¿Per què el personal de la sanitat pública rebutja l’Estatut Marc i vol anar a la vaga? Aquestes són les raons
