Junqueras: "Comença el desplegament de la hisenda pròpia a tota màquina"

El vicepresident inaugura a Barcelona una de les 15 noves oficines de l'Agència Tributària de Catalunya

L'objectiu és que l'1 de setembre estiguin totes en marxa, amb un lloguer anual màxim de 550.000 euros

Junqueras: Comença el desplegament de la hisenda pròpia a tota màquina / FERRAN NADEU / VÍDEO: ACN

2
Es llegeix en minuts
Agustí Sala
Agustí Sala

Redactor en cap d'Economia

Especialista en Economia

Ubicada/t a Barcelona

ver +

"A tota màquina i amb la màxima eficiència". El vicepresident i conseller d'Economia, Oriol Junqueras, ha inaugurat a Barcelona la primera de les 15 noves oficines de l'Agència Tributària de Catalunya (ATC) dins del procés de desplegament territorial d'aquesta futura estructura d'Estat, que se suma al reforçament informàtic i de funcionalitats, a l'assumir la recaptació executiva i la liquidació dels tributs propis i cedits que fins ara realitzen les oficines liquidadores del Registre de la Propietatoficines liquidadores del Registre de la Propietat.

Les estem "desplegant a tota màquina i amb la màxima eficiència. Podeu titular així si voleu", ha fet broma. Les instal·lacions al carrer Joan d'Àustria, amb 28 empleats i 841 metres quadrats, donaran servei als contribuents de la part nord de la capital catalana, BadalonaSanta Coloma de Gramenet i Sant Adrià de Besòs. Es dona la circumstància que es troba a pocs metres de la seu del Registre de la Propietat, que a partir de l'octubre deixarà de realitzar les tasques de recaptació de tributs cedits, que passarà a exercir directament l'ATC.   

En total, la xarxa de 15 oficines de l'ATC costarà un màxim de 550.000 euros a l'any de lloguer i 5,8 milions en obres d'adequació i remodelació. Després d'iniciar la recaptació de les multes impagadesmultes impagades del Servei Català de Trànsit (SCT), la Generalitat ja ha maximitzat les competències en matèria tributària que li atorga l'actual marc legal autonòmic, ha admès Junqueras. El seu objectiu és ser l'administració tributària de referència a Catalunya per a les administracions locals i supramunicipals.

CONCURSOS PER A 208 PLACES 

Les noves oficines incorporaran un total de 208 persones, 88 de les quals realitzaran tasques d'informació i liquidació al contribuents, i els 120 restants, tasques de comprovació i liquidació d'expedients tributaris i gestió de la recaptació de deutes. La previsió és que l'1 de setembre estiguin totes en marxa. Entre abril i juliol es convocaran concursos per a la provisió d'aquestes places. Entre els que s'hi poden presentar hi ha els empleats de les oficines liquidadores dels registres. Per a ells la seva experiència anterior suposa punts addicionals en l'examen. Un total de 12 d'aquests ja treballen a l'ATC des del mes passat en qualitat d'interins.

Notícies relacionades

En només un any, l'ATC ha incorporat 100 empleats més, fins a tenir-ne 430 en l'actualitat. L'objectiu és arribar a uns 800 cap al juliol. El projecte de pressupost de l'ATC per a aquest any puja a 93 milions d'euros, gairebé el doble que en l'actualitat.     

A aquesta nova oficina de Barcelona s'hi sumaran les de Terrassa, Sabadell, Granollers, Sant Feliu de Llobregat, Vilafranca del Penedès, Mataró, Manresa, Vic, Santa Coloma de Farners, la Bisbal d'Empordà, Figueres, la Seu d'Urgell, Reus i Tortosa. A més, s'incorporen 12 oficines compartides amb les administracions locals. En total, amb la xarxa Tributs de Catalunya, que integra les diputacions, l'Ajuntament de Barcelona i el Consell Comarca de la Selva, hi haurà 168 punts d'atenció a tot el territori.