REESTRUCTURACIÓ INTERNACIONAL

McDonald's ven el 80% del capital de la seva franquícia a la Xina per gairebé 2.000 milions d'euros

La propietat passarà a mans del conglomerat xinès Citic i el fons d'inversió nord-americà Carlyle

La multinacional cedeix la gestió de la cadena en el gegant asiàtic

mmgallardo34739631 file   in this saturday  oct  10  2015  file photo  the sun 160722103049

mmgallardo34739631 file in this saturday oct 10 2015 file photo the sun 160722103049 / Gene J Puskar

1
Es llegeix en minuts

El gegant de menjar ràpid McDonald's ha anunciat aquest dilluns la seva decisió de vendre el 80% de les seves operacions a la Xina continental i Hong Kong, com a conseqüència de la forta competència i l'erosió del mercat. La propietat de 1.750 restaurants passarà a mans del conglomerat xinès Citic i el fons d'inversió nord-americà Carlyle per un període de 20 anys, que pagaran fins a 1.970 milions d'euros per aquesta operació. 

Citic i Carlyle tindran una participació del 80% en l'empresa que administra la franquícia de McDonald's al país asiàtic. En concret, Citic controlarà el 52% de l'empresa conjunta i Carlyle en tindrà el 28%, mentre que McDonald's es quedarà amb el 20% restant. "Al treballar junts, provocarem un creixement encara més ràpid", ha assegurat el director general de McDonald's, Steve Easterbrook

Notícies relacionades

El venedor de menjar ràpid té la intenció d'obrir 1.500 restaurants a la Xina en els pròxims cinc anys, degut a una classe mitjana creixent i una ràpida urbanització. Aquesta expansió augmentaria l'actual xarxa de restaurants de la marca que, a finals del 2016, comptava amb al voltant de 2.400 institucions a la Xina continental i 240 a Hong Kong.  

Els motius d'aquesta operació radiquen en les característiques del mercat xinès, amb molts negocis rivals asiàtics i xinesos i la competència d'altres marques nord-americanes, com KFC, que compliquen l'actuació empresarial de McDonald's en aquesta regió. No obstant, per a McDonald's, la Xina segueix sent un mercat clau: "La classe treballadora a la Xina és més gran que les dels Estats Units i Europa juntes. A mesura que augmenten els seus ingressos, la gent gastarà més en oci i en àpats fora de casa", establia el comunicat de la companyia.