adjudicació oficial
Talgo guanya la comanda de l'AVE amb una rebaixa del 28% sobre el màxim licitat
El cost de fabricació per tren serà de 22,5 milions d'euros i el de manteniment per quilòmetre de 2,49 euros
Talgo ha guanyat el contracte de Renfe per a la fabricació i el manteniment de fins a 30 trens d'alta velocitat, valorat en 2.642 milions d'euros, ha anunciat aquest dilluns el ministre de Foment, Íñigo de la Serna, després que el consell d'administració de l'operadora ferroviària hagi aprovat l'adjudicació.
Els fabricants que licitaven pel denominat "contracte del segle" -el més gran de la història de Renfe- han sigut els espanyols CAF i Talgo, el francès Alstom i l'alemany Siemens, mentre que el cinquè aspirant, el canadenc Bombardier, va quedar desqualificat en la fase de l'avaluació de les ofertes tècniques.
El ministre ha destacat que l'oferta de Talgo, amb un cost total de 786 milions d'euros entre subministrament (337,1 milions) i manteniment (448,9 milions), suposa una rebaixa del 28,3% respecte al preu màxim de 1.096 milions que estava disposat a pagar Renfe pels 15 primers trens i el seu manteniment durant 30 anys. El cost de fabricació per tren és de 22,5 milions d'euros i el de manteniment per quilòmetre de 2,49 euros.
- Novetat Cercle blau a Whatsapp de Meta AI: com treure'l del telèfon
- De la política, ¿se’n surt? (VII) Alberto Fernández Díaz: «Em va doldre que Quim Forn entrés a la presó»
- Castells Un nou protocol sanitari protegirà la diada castellera de Sant Fèlix de Vilafranca un any després del greu accident
- Seguretat Social L’edat real de jubilació dels assalariats supera per primera vegada els 65 anys
- Espanya buidada El concurs de llançament de pernil
- GUERRA A UCRAÏNA La Unió Europea denuncia que Rússia ha atacat la seva delegació a Ucraïna
- Festivals catastròfics (3) Woodstock, 1999: fogueres d’odi, escombraries i testosterona
- El sorteig europeu L’Arsenal i viatjar al Kazakhstan, les amenaces de la Champions
- EL FINAL DEL MERCAT L’impensat dilema de Fermín
- Apunt Lamine, dins i fora