Anar al contingut

TENDÈNCIA LABORAL

L'ocupació se'n va a les 'apps'

Les noves aplicacions atrauen milers de candidats i empreses per cobrir llocs de treball en qüestió d'hores

Job Today rep una inversió de 9 milions per créixer en un mercat a l'alça

Antoni Fuentes

L'ocupació se'n va a les 'apps'

FERRAN NADEU

Els 'smartphones' imposen la seva llei en gairebé tots els sectors, i també han entrat amb força en la recerca d'ocupació. Els candidats que volen ocupar alguna vacant i les empreses que busquen treballadors es troben cada vegada més a les aplicacions per buscar feina. Les últimes a arribar són 'apps' pures que prometen l'acceleració d'un procés de selecció de personal fins al punt de cobrir una vacant en qüestió d'hores. 

Les 'start-ups' que han posat en marxa les noves 'apps' intenten explotar al màxim els avantatges que ofereix el telèfon intel·ligent combinat amb algunes característiques pròpies de les xarxes socials per buscar i oferir feines: connexió en qualsevol moment i lloc, sistemes d'alertes instantànies, xats en viu... Tot plegat combinat amb una inversió inicial alta centrada en campanyes de màrqueting i de publicitat per aconseguir un ràpid augment d'usuaris amb qui puguin tenir la massa crítica imprescindible que necessiten els candidats i les empreses. 

ENDARRERIR LES VACANCES 

Una de les més actives és Job Today, que proposa als usuaris endarrerir les seves vacances i aprofitar l'impuls estacional de l'ocupació a l'estiu. Aquesta campanya, així com l'espot en què una mare que desconfia que la seva filla trobi feina en un dia, s'han finançat amb una injecció de capital de 9 milions d'euros rebuts aquest any gràcies a l'aportació de fons d'inversió. La 'start-up' va néixer el 2015 de la mà de dos emprenedors d'origen rus ubicats a Luxemburg que van veure l'oportunitat d'unir la recerca de feina amb una 'app'.

En poc més d'un any, ja tenen 1,1 milions de candidats i unes 100.000 empreses, amb una mitjana diària de 1.000 vacants de feina, que utilitzen aquesta nova forma de casar ofertes i demandes laborals. "El més important del nostre model és l'alta contactabilitat. Al principi, la recerca d'ocupació es feia mitjançant els anuncis classificats en paper, després a les webs i ara a les 'apps", assegura Sergio Balcells, director general de Job Today a Espanya. Les empreses poden trobar un candidat en unes hores després d'obrir la recepció de sol·licituds i de xatejar amb alguns d'ells.

MÚLTIPLES PLATAFORMES

El mercat de les aplicacions per buscar feina s'ha desenvolupat amb rapidesa i compta a Espanya, a més de Job Today, amb altres operadors mòbils com Corner JobJob and Talent i Indeed. A més, les webs d'ocupació com InfojobsMonsterLinkedin i les ETT també han incorporat una versió mòbil a les seves plataformes.

Malgrat el ràpid creixement dels "portals d'ocupació 'mobile", Balcells considera que hi ha espai per a tots en un mercat laboral com l'espanyol, en què s'està creant ocupació. "Nosaltres ens hem especialitzat en el sector serveis. Altres plataformes tenen més ofertes i candidats de feines de coll blanc de nivell més alt", diu el directiu. L''app' compta a favor seu amb múltiples accessos diaris de molts dels seus usuaris gràcies a la facilitat d'entrar-hi a través del mòbil, encara que les grans empreses són poc fidels i prefereixen en molts casos utilitzar tota mena de plataformes per seleccionar els seus empleats.