De l''operació Lechazo' a l''operació Chopin'

L'Agència Tributària busca en discoteques, càrnies, ferrovelleries i altres sectors ingressos que no es declaren

 

  / ARXIU

1
Es llegeix en minuts
Agustí Sala
Agustí Sala

Redactor en cap d'Economia

Especialista en Economia

Ubicada/t a Barcelona

ver +

En els últims mesos, Hisenda ha llançat diversos ofensives dirigides a diferents sectors susceptibles d'ocultar ingressos. Les discoteques han sigut objectiu fa poc més d'una actuació amb centenars de funcionaris en 11 autonomies a la vegada. En l'operació es van descobrir un cinc milions d'euros que les societats propietàries tenien en efectiu.

Notícies relacionades

No és l'únic sector afectat per aquest tipus d'operacions coordinades, que es bateja amb noms al·lusius. A la de les discoteques de fa menys d'una setmana se la va batejar com 'operación Chopin', per ser una activitat nocturna i en al·lusió als famosos nocturns del compositor romàntic.

FERROVELLERIES I CLUBS DE CITES 

Són curioses les operacions Lechazo i Pasta Fresca de desembre del 2013 i el 2014, respectivament, dirigides a diferents grups de restauració. Quan es va llançar una ofensiva similar que afectava el sector carni, el nom va ser 'operació Presunto' i Scarpe, quan l'objectiu d'inspecció va ser el ram del calçat i el tèxtil. La inspecció al mercat central del peix de Mercabarna va ser l''operación White', Ballesta la dirigida a ferrovelleries ferrovelleries i Pompeya, la que va afectar a clubs de cites